Как да работим с манипулиращ човек?

Почти всеки, който някога е ходил на работа,се е сблъсквал с офис манипулатор. За съжаление повечето служители се колебаят да излязат публично със своите притеснения. А причината: дори и да го направят, типичните корпоративни реакции варират от предпазливи или пренебрежителни

Прочетете повече »

Защо приобщаващите лидери са добри за организациите и как да станем такива?

Компаниите все повече разчитат на разнообразни, мултидисциплинарни екипи, които съчетават колективните способности на жени и мъже, хора с различно културно наследство и по-млади, и по-възрастни работници. Но простото събиране на смесица от хора не гарантира висока производителност; изисква приобщаващо лидерство

Прочетете повече »

Тайната на успеха в бизнеса е да знаеш, че никога не можеш да спечелиш

Защото няма победители. Играчите продължават, докато имат воля Ако има поне двама играчи, значи има игра. А има два вида игри – с край и безкрайни. Игрите с край се играят от познати играчи и имат фиксирани правила. Има определена

Прочетете повече »

ЧР екипът не може сам да промени културата на компанията

Добрата култура е жизненоважна за организационния успех. Но “добра” невинаги означава фиксирана. Както организационните цели и стратегии се променят с времето, така трябва и културата да се променя целенасочено. Добрите лидери си задават въпросите: “Какви трябва да бъдем, за да

Прочетете повече »

Морал и Емпатия

В “Произходът на човека и половият отбор” Чарлз Дарвин пише, “От всички разлики между човека и животните, чувството на морал или съвест е най-важната… Тя [съвестта] е обобщена в една кратка, но силна дума, “трябва”.” Моралът и емпатията са присъщи

Прочетете повече »

Науката на доверието

Компаниите се лутат между това да стимулират и да предизвикват служителите си. Тревожат се за нивото на ангажираност – с право, имайки предвид какво им струва. Мета-изследване на Галъп показва, че високата ангажираност – да имаш силна връзка с работата

Прочетете повече »

Пет промени, които ще осмислят функцията на мениджъра

“Първо, нека да уволним всички мениджъри” казва Гари Хамел преди почти седем години в Harvard Business Review. “Помислете за безкрайните часове, които ръководители на екипи и отдели, и вицепрезиденти посвещават да ръководят работата на другите.” Днес, ние вярваме, че проблемът

Прочетете повече »

Как Кока-Кола, Нетфликс и Амазон учат от провала

Защо толкова много успешни бизнес лидери подтикват компаниите и колегите си да правят повече грешки и да се възползват от провалите? Точно след като става изпълнителен директор на Кока-Кола, Джеймс Куинсли призовава всички мениджъри да преодолеят страха от провал, който

Прочетете повече »

Защо японските бизнеси са толкова добри в оцеляването след криза?

На 11-и март 2011, земетресение с магнитуд 9.1 причинява мощно цунами, което предизвиква вълни от над 38 метра, които опустошават крайбрежието на Япония, и по-точно, регионът Тохоку на най-големия остров в страната – Хоншу. Почти 16 000 души са убити,

Прочетете повече »