Здрав дух в здраво тяло

Промяната на житейските навици може да се отрази на психичното здраве. За да поддържате здрав духа си, припомням някои дейности, които ще ви разведрят в следващите дни.

За мисълта:

  1. Спрете да четете книги, статии или новини, засягащи непознаваеми или амбивалентни теми, или други, за които не бихте могли фактологично да проверите източник и стойност на съдържанието, или такива, които раздвояват вниманието ви и предизвикват вътрешно притеснение, напрежение, страх. Нямате нужда от това! Не на конспирации, манипулации и други подобни извънземни констелации, невидима заплаха, тайна, таро, гадания и самономинирали се тълкуватели и осветители!
  2. Съществуват чудесни романи, наръчници, учебници, статии, свързани хобита или бъдещи планове. Ще ви бъдат по-полезни.
  3. Постоянното висене в мрежата едва ли ще ви даде повече информация от вече наличната. Половин час новини или мрежа са напълно достатъчни, за да бъдете осведомени и да получите нужната информация.
  4. Сега е време да водите разговори по телефона и да затвърдите връзката с близките. В по-голяма част от времето обсъждайте теми за бъдещите си взаимоотношения. Опознавайте се по нов начин.
  5. Дишания: Целта на това дихателно упражнение е успокояване на мисълта. Седнете в удобна поза. Затворете очи. Започнете да вдишвате, задържате въздуха, издишате, задържате въздуха. При всяко вдишване, задържане, издишване и задържане бройте до 6. Повторете упражнението 10 пъти.
  6. След като свършете дишанията, останете седнали още няколко минути:
    • Припомнете си момент от вашето минало, в което сте успели да се справите с трудна ситуация;
    • Наблюдавайте събитието все едно гледате филм. Стигнете до края му и вижте усещането за удовлетворение. Останете достатъчно дълго, съзерцавайки, насладете му се;
    • Повтаряйте упражнението всеки ден, като избирате различни положителни спомени;
    • По този начин ще повлияете положително емоционалното си състояние и ще запазите мисълта чиста.
  7. Заемете се с дейности, които сте отлагали, като изчистване на дома, подреждане на мазето, планиране на бъдещи лични и професионални цели.

За тялото:

  1. Спорт: Ако живеете близо до парк, разхождайте се или правете друга физическа активност.
  2. Ако желаете да стоите вкъщи и вече сте активен спортист, поддържайте дисциплината и правете упражнения вътре.
  3. Не сте активно спортуващ: намерете видеоклипчета с упражнения в Ютюб и правете упражнения: пилатес, йога, тай чи, разтягания, автогенна тренировка, кондиционна тренировка, айкидо или просто лицеви опори. Правете необходимото всеки ден да изморите тялото. Ще се повлияе положително и ще оправи настроението и психиката ви.
  4. Разтягане: След всяко силово упражнение правете разтягания и дишания. Описани са в точка 5 по горе.
  5. Включете вашите децата във всички активности.
  6. Ангажирайте вниманието си с настолни игри или други дейности извън мрежата. Сменете крушка, играйте с децата или просто гответе заедно.

Днес Мемето е: временна личностна дистанция за бъдеща социална близост на име надежда!

Автор: Лора Арнаудова