Какво си взе от срещата?

На колко безполезни срещи сте присъствали през кариерата си? Колко срещи са завършили без да се вземе решение? Колко безкрайни срещи не са довели до конкретен план на действие?

Вярвам, всеки един от нас може да изкрещи отговора: ТВЪРДЕ МНОГО!!!

Според проучване на „Гардиън“, цитирано в италианската преса, всеки служител прекарва близо 9000 часа в „срещи“ по време на кариерата си. И фактите сочат, че половината от тях могат да бъдат определени като загуба на време.

Пилеенето на време е едно от нещата, за което хората съжаляват, защото то не се връща обратно, а хабенето му безпричинно е грешно.

Срещи, които не дават добавена стойност трябва да се ограничат до минимум. Компаниите трябва да следят какво се случва в залите им за срещи и да подкрепят дискусии, насочени към резултат, с фокус върху вземането на решения.

Италианската компания за дрехи, Дизел, представи през м. май 2018 г. проектът „Капсулата“ – специална зала за срещи, която да ги оптимизира чрез два фактора: липса на място и лимитирано до 15 минути време.

Два фактора, които трябва да накарат участниците да са по-ефективни в срещите си, поради дискомфорта и ограниченото време.

Според Ренцо Росо, създателят на Дизел, най-добрите решения, които някога е вземал са били бързи. Това предположение е и причината за създаване на „Капсулата“.

Всъщност, вярвам, че много неща могат да бъдат направени в посока ефективна корпоративна култура и способност за вземане на решения.

Имам предвид, че наистина съм съгласна с нуждата от прецизно управление на времето. Но само донякъде съм съгласна с необходимостта да поставим хората в тясно пространство, за да ги насочим към бързо вземане на решения: защо е нужно да накараме някого да се чувства некомфортно, за да забързаме срещите?

Да, липсата на място ни кара да поискаме да избягаме от стаята. От друга страна, обаче, невронауката твърди, че мозъкът ни работи по-добре, когато заобикалящата среда е комфортна, а защо не… красива? Място, където когнитивното мислене и емоциите могат да се интегрират едни с други. Вярвам, че добре оформено пространство, технологично и иновативно, може да подпомогне вземането на важни и креативни решения.

Между другото, тук ключовият фактор за успеха е друг: дори и да е крайно необходимо да увеличат ефективността на бизнес срещите, компаниите трябва да се фокусират върху изграждане на култура, базирана на стратегическо и иновативно мислене, защото в противен случай рискуват да увеличат ефикасността за сметка на ефективността.

За да се случи това е необходимо да дарят хората си с доверие, необходимите средства и тренинг, вместо сухи правила.

Пестенето на време е важно, но правилното му използване е пътят към успеха.

А защо компаниите често пренебрегват тази страна на монетата?

Енза Артино
Уайзър

Превод: Явор Арнаудов