Как да предотвратите прегарянето на работното място

Отивате рано на работа, оставате до късно в края на работната седмица и се чувствате така, сякаш изгаряте свещта бързо и от двата края? Ако е така, вероятно имате прегаряне на работното място. Това се случва и с най-добрите от нас и оставено непроверено, може да има трайно и отрицателно въздействие, както върху работата така и извън нея.
Ето 8 предупредителни знака, че може да имате прегаряне на работа:
• Имате проблем със ставането от леглото, когато трябва да отидете на работа
• Смятате, че имате лошо представяне
• Гледате часовника си прекалено често
• Работният стрес се разпространява в други области на живота ви
• Чувствате, че не постигате напредък въпреки усилията си
• Получавате често несъгласия с мениджъра или колегите си

Ако тези симптоми ви звучат познати, време е да направите някои промени!

Погледнете графика си.

Начинът, по който управлявате времето си, е важна част от възстановяването ви. Опитайте да разпределите малко важните задачи през седмицата и да ги разделите на категории като “проучване”, “преглед на предложенията” и “отговор на електронна поща”. Запитайте се дали отдавате достатъчно време на най-високите приоритети.
Идентифицирайте източниците на стрес. Разбирането на причините, поради които се чувствате стресирани, може да ви помогне да се движите в по-положителна посока. Помислете за това, което е допринесло за изгарянето ви: Дали чувството, че проектите са извън вашия контрол? Има ли ваши собствени действия, които направиха проблема още по-голям? Например, може да сте задали прекалено амбициозен график за изпълнение на задачата, създавайки ненужен стрес.

Помолете за помощ.

Често срещан симптом на претоварване е чувството за изолация. Може да мислите, че сте единственият, който може да прегледа конкретен документ, защото разбирате най-добре проекта но някой друг може да донесе дори нова перспектива и идея – да не говорим за облекчаване на част от тежестта.

Направете почивка.

Уверете се, че имате време за периодично презареждане. Дори ако работите дълги часове, можете да противодействате на стреса и да увеличите ефективността си, като направите 5 или 10 минути почивка на всеки час. Станете и се разтегнете или отидете на кратка разходка. Използвайте годишния си отпуск плодотворно. Излизането от офиса – дори за ден или два – може да даде нова перспектива за вашата ситуация и да ви позволи да се върнете с нов фокус и енергия.

Прегарянето може да повлияе негативно не само на общото ви представяне в работата, но и на личния ви живот. Като предприемете мерки за намаляване на стреса, пред който сте изправени, можете да възвърнете мотивацията си. И във времето, ако стресът продължава, може би е време да потърсите нова работа.

Източник : roberthalf

Превод: Явор Арнаудов