Как да убеждаваме другите

Робърт Чалдини е професор по Психология и Маркетинг в Аризонския университет и гостуващ лектор в Станфордския и Калифорнийския университет. Неговите книги са продадени в над 3 милиона копия и са преведени на 30 езика. Нареждат се сред бестселърите на Ню Йорк Таймс, а списание Форчън класира неговата „Влияние: Психология на убеждаването“ в „75-те най-добри бизнес книги“.

Чалдини дава съвет как да се използва науката на убеждаването, за да се представим добре по време на интервю.
„Последователността е добро оръжие при търсенето на работа – идеята е, че ако направите публично твърдение, има натиск за това да сте последователни в него, както вътрешно така и външно. Да речем, че сте на интервю и знаете, че сте един от многото кандидатствали за позицията. Кажете нещо от сорта: „За мен е удоволствие да съм тук и ще се радвам да ви разкажа за себе си, но преди да започнем, бихте ли ми казали защо мислите, че ще съм подходящ кандидат?“. Изчакайте да отговорят. Оставете ги публично да опишат вашите плюсове. Те ще прекарат остатъка от срещата опитвайки да потвърдят, че са прави в мнението си за вас, защото хората искат да са последователни с предходните си твърдения.“

Този пример показва силата на евристичните грешки (грешки на мисленето): нуждата да сме последователни и желанието за намиране на потвърждение – мисловен процес, стремящ да намира доказателства за вече изготвено мнение и за отхвърляне на такива, които му противоречат. Веднъж, когато интервюиращите ви кажат, защо мислят, че сте подходящи за позицията, те се подсъзнателно се задължават да са последователни в мислите си и да търсят потвърждение. Всички ние обичаме да сме прави и мразим, когато грешим, а това е процес, който можем да използваме за въздействие върху решенията на другите.

Искате ли да владеете науката на влиянието? Заповядайте на нашия курс “НЛП в продажбите – Мастър клас” с водещ Явор Арнаудов.

Г-н Арнаудов е сред водещите професионалисти по стратегически маркетинг и продажби. Има над двадесет-годишен опит в управлението на търговски структури и развитието на компании. НЛП Мастър Практик, Магистър по Икономика и Маркетинг от водещи английски университети, президент на Българска Коучинг Академия, Бизнес и Търговски коуч.

Автор: НЛП България