3 емоционални предизвикателства пред търсещите работа

Съветът, който винаги давам на търсещите работа, с които говоря, е следният: въпреки че техническите ти умения са важни, това не е достатъчно да намериш работата, към която се стремиш. За да успееш, трябва да бъдеш технически и емоционално подготвен/а.

За съжаление, въпреки че емоционалният аспект е съществен, той често бива подценяван от много кандидати.

Даниъл Голман дефинира емоционалната интелигентност като „способността да разпознаваш, разбираш и управляваш собствените си емоции и да разпознаваш, разбираш и влияеш на емоциите на другите“.

Емоциите могат да бъдат двигател на нашето поведение и да въздействат на хората, позитивно или негативно. Да се научим да ги управляваме, особено когато сме под напрежение, е ключово при търсенето на работа.

Колко хора са наясно със своята емоционална интелигентност? Колко съзнателно са работили върху нея? Не толкова много и това е причината някои хора да се фрустрират при първите трудности.

Да търсиш работа в днешно време може да бъде трудно. Трудовият пазар има своите собствени правила и предизвикателства. Ето три от основните предизвикателства, които имат негативен ефект върху емоциите и поведенията на търсещите работа:

1. Липса на обратна връзка

Дигитализацията помага на хората да се свързват по-бързо и лесно. Въпреки това, да получиш обратна връзка е трудно, не само по време на процеса на кандидатстване, но дори и след интервю, по време на подбора. За съжаление, всеки, който търси нова работа, трябва да бъде емоционално подготвен за това.

2. Липса на прозрачност

Хората не могат да контролират всичко, но намирането на правилната информация би могло да бъде полезно за избор на правилната стретегия. За съжаление, понякога е невъзможно да проведеш откровен разговор за процеса на подбор. Всеки има има своите интереси и се случва да ти покажат само едната страна на монетата.

3. Липса на съвет

Да си търсещ работа е „статус“, с който всеки експериментира поне веднъж в живота си. Не всички са подготвени да го правят както трябва. Експертите, като специалистите човешки ресурси, би трябвало да бъдат по-отворени към споделяне на знанията си и предоставянето на добър съвет. Но това не е обичайният начин на работа, той изисква грижа и, за съжаление, понякога „експертите“ избират да не инвестират времето си по този начин.

Виждала съм ядосани, объркани, фрустрирани и разочаровани хора, търсещи работа, които са имали подобни преживявания. Те определено са прави, но такива емоции няма да им помогнат в постигането на желаната цел. Всъщност, да реагират по този начин може да повлияе техните поведения негативно, забавяйки намирането на нова работа.

Когато срещнем „експерт“ с непрофесионално поведение, ние не можем да променим лошата ситуация или лошото отношение. Ние имаме нужда да научим най-стретегическия похдод и как да влияем позитивно на своето поведение. Въпреки всчико.

Работата върху емоционалната интелигентност помага на хората да разпознават, разбират и управляват своите емоции спрямо целите си. Това е един от ключовите фактори за постигане на позитивен резултат в търсенето на работа и едно от най-важните умения за лидерите.

Бъдете лидери, управлявайте своите поведения и посрещайте предизвикателствата с емоционална осъзнатост!

Автор: Енза Артин