Готови ли сте за Милениалите в лидерството?

Популярността на темата за милениалите нараства през последните години. Твърди се, че милениалите като поколение са трудни за управление. Обвиняват ги, че са нарцистични, егоистични, неконцентрирани и мързеливи. Стереотипи срещу реалност В бизнес средите твърдят, че милениалите са поколение на

Прочетете повече »

20 мениджърски тактики, с които да създадете мечтания екип

Знаете какво казват: Вие сте толкова добър, колкото е компанията ви. Много по-видим е успехът на екипа, отколкото собственото ви йерархично изкачване. Ако вашият екип успява, то и  вие успявате. Ключът? Насърчаване на приятелска среда, комуникация и сътрудничество. Дори в

Прочетете повече »

6 тактики на управление, които подлудяват служителите

Всички знаят, че претоварените служители са продуктивни служители, така че ето как да гарантирате, че целият ви екип винаги ще е под напрежение: Задайте множество приоритети. Тъй като наличието на един приоритет е важно, множеството приоритети са в пъти по-важни.

Прочетете повече »
Лична ефикасност

Лична ефикасност- пътят към личния безплатен ресурс

 Личната ефикасност е използването на наличното време и енергия за развиване на потенциала. Това определение ни кара да се замислим, че пътят към нея преминава през усвояване на полезни навици. А навици се формират при наличие на трите фактора: желание,

Прочетете повече »

Организационната трансформация е емоционално пътуване

Пътят е осеян с неуспешни програми за трансформация, които са създадени по традиционния начин: Лидерите определят целите, създават план на проекта, съгласуват KPI и набират правилните хора. Но процентът на неуспех в трансформациите все още е твърде висок, а организациите

Прочетете повече »
Манипулация

Как да работим с манипулиращ човек?

Почти всеки, който някога е ходил на работа,се е сблъсквал с офис манипулатор. За съжаление повечето служители се колебаят да излязат публично със своите притеснения. А причината: дори и да го направят, типичните корпоративни реакции варират от предпазливи или пренебрежителни

Прочетете повече »
Емпатия

Тайната на организационната промяна е емпатията

Работя с главен изпълнителен директор, която преосмисля стратегията на компанията си, за да може по-добре да отговори на изискванията на клиентите и да процъфтява финансово. Това са големи промени, които ще засегнат всеки аспект от начина, по който фирмата работи

Прочетете повече »
Обратна връзка

6 мита за обратната връзка

Обратна връзка: самата дума ни кара да се чувстваме неудобно, въпреки че ни съпътства през целия ни живот. Контролните в училище, коригирани и оценени от учителя, са вид обратна връзка която ни помага да се подобрим още в най-ранен етап.

Прочетете повече »
Сътрудничество

Кога да си сътрудничим с колеги и кога да се състезаваме

Нека признаем една неудобна истина за работното място: хората, които се справят по-добре са тези, които знаят как да си сътрудничат и да се конкурират с колегите си. Те ясно разбират как работните взаимоотношения засягат техните интереси и организацията, внимателно

Прочетете повече »

Мотивация на персонала

Добрата мотивация на персонала е изключително важна за успеха на всяка една организация. Ако успявате да постигнете висока мотивация на персонала, ще получите ангажираност и енергия, които ще се вливат в развитието на бизнеса ви всеки ден. И обратното, недостатъчната мотивация на персонала води до намаляване на усилията, които се влагат в работата, по-ниска производителност и по-слаби успехи.

Вижте повече:

И все пак да поддържате мотивация на персонала не е нещо лесно и просто – ръководителите на работното място трябва да я следят и подхранват постоянно.

Какво е мотивация на персонала

Мотивация на персонала 1
Добра мотивация на персонала – гарантирани успехи

Високата мотивация на персонала означава служителите всеки ден да са в състояние да внасят в производствения процес достатъчно количество ангажираност, енергия и креативност. Това е лесно за постигане, когато задачите са интересни на служителите, но добра мотивация на персонала означава същите нива да се поддържат и при неприятни за тях дейности. Нещо повече, именно в тези моменти поддържането на мотивация на персонала е много по-важно и трудно.

Защо е толкова важно да има добра мотивация на персонала

Ясно е, че един служител с ниска работна мотивация ще работи мудно, ще избягва колкото се може повече задачи, ще прекарва доста време в размотаване или на телефона си. При липса на добра мотивация на персонала работещите са нефокусирани, не влагат енергия, не осигуряват нито скорост, нито качество на свършената работа. Това, разбира се, е похабяване на ресурсите и потенциала на бизнеса. Но и много повече – ниската мотивация на един служител може да въздейства негативно и върху останалите, като по този начин забави и влоши цялостния работен процес в компанията. В крайна сметка лошата мотивация на персонала ще доведе до по-нисък стандарт в екипа и неуспех при изпълняване на високите цели.

И обратното, добрата мотивация на персонала създава служители, които са ентусиазирани, вършат работата си добре и с гордост. Изпълняват задачите си бързо, проактивни са и искат да работят качествено както заради компанията, така и заради самите себе си.

Ползи от добрата мотивация на персонала

Мотивация на персонала 2
Ползи от добрата мотивация на персонала

Високата мотивация на персонала може да доведе до няколко конкретни и съществени ползи за компанията.

По-добра производителност. Когато целенасочено се грижите за високата мотивация на персонала, ще насърчите служителите да дават по-добри резултати от работата си, да са по-продуктивни. Резултатът е ясен: повече приходи в компанията. Но по-добрата производителност има и втори важен аспект, който се изразява в повишаване на степента на удовлетворение на самите служители. От своя страна, това води до още по-висока естествена мотивация на персонала.

Повече креативност. Когато прилагате техники за мотивация на персонала, свързани с получаване на облаги, развивате креативността на служителите. Те се чувстват подкрепени и оценени и изпитват естествено желание да поемат и да се справят с все по-сложни задачи. На практика повишената мотивация на персонала стимулира растежа на всеки един от служителите и на компанията като цяло.

По-малко отсъствия. Правилните техники на мотивация на персонала са свързани не с критичност, а с подкрепа на служителите. Когато се грижат за равномерната натовареност и благосъстоянието на хората си, управителите създават среда с минимален стрес. Такъв тип мотивация на персонала води до намаляване на отсъствията на служителите.

По-слабо текучество. Продължаваме веригата, създадена от правилната мотивация на персонала – когато хората получават бонуси за добре свършена работа и се чувстват добре на работното си място, те не искат да го напускат. Това позволява да се създаде добре функциониращ екип от опитни специалисти, които работят бързо и качествено и могат да надграждат знанията и уменията си, вместо да се работи през цялото време с хора, които тепърва се обучават и напускат, преди да покажат пълния си потенциал.

Как да постигнете и поддържате висока мотивация на персонала

  1. Мотивация на персонала с ясна визия

За да поддържате правилна мотивация на персонала, трябва да имате ясна визия, която да бъде постигната. Екипът трябва да знае в какво точно влага усилията си, за да може по-лесно да вижда успехите, които постига по пътя си. Трябва да се знае каква е следващата стъпка, какво точно трябва да бъде постигнато.

  1. Мотивация на персонала с ясни причини

Освен да знаят какво трябва да направят, служителите трябва да знаят и защо е нужно да го правят – това е втората крачка към правилната мотивация на персонала. Всяка задача трябва да е подплатена с ясно формулиран отговор на въпроса „защо е нужно“. Така всеки служител ще знае как индивидуалните му действия ще доведат за цялостното израстване на компанията, дори когато върши най-малките дейности. Това е силна мотивация на персонала на личностно ниво.

  1. Мотивация на персонала 3
    Мотивация на персонала – отлична работна среда

    Мотивация на персонала с малки ясни цели

Ясно е, че цялата компания преследва една голяма, обща цел, която обаче често е доста далечна. Правилната мотивация на персонала залага на малките цели по пътя към голямата. Така всяка една стъпка изглежда по-постижима и може да се празнува като успех. Колкото по-често успяват служителите, толкова по-удовлетворени ще се чувстват, което води до по-висока естествена мотивация на персонала да постигнат следваща и следваща цел.

  1. Мотивация на персонала чрез признание и възнаграждение

Задължителен елемент от правилната мотивация на персонала е положителната оценка, която управителите и мениджърите осигуряват. Заслуженото признание не само повишава самочувствието, но и ентусиазма, и морала на екипа. Разбира се, признанието се проявява чрез награда, но не е задължително тя да е парична, може да е жест, почивен ден или израстване в кариерата. Но със сигурност наградата е изключително важна за поддържане на добра мотивация на персонала.

  1. Мотивация на персонала чрез автономия

Не можете да поддържате добра мотивация на персонала, ако не делегирате отговорности и не давате премерена свобода. Това демонстрира доверие, което е важно за доброто самочувствие и удовлетворението на екипа.

  1. Мотивация на персонала чрез добра работна среда

Ако офисът е мрачен, не се разрешават почивки и забавления, залага се на постоянен контрол и вътрешно разделение, няма как да се получи висока мотивация на персонала. В работната среда трябва да има място за забавление и приятелска атмосфера, залегнали в принципа „работи здраво, играй здраво“. Доброто настроение със сигурност ще повиши желанието за работа.

  1. Мотивация на персонала чрез работа в екип

Сътрудничеството е задължителен елемент за създаването на висока мотивация на персонала. То позволява развитие на идеите и подобрява качеството на свършената работа заради използването на най-доброто от компетенциите на различните служители.

 

Какво е мотивация на персонала

Защо е толкова важно да има добра мотивация на персонала

Ползи от добрата мотивация на персонала

Как да постигнете и поддържате висока мотивация на персонала