clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Брандингът е акт на лидерство

calendar 08.03.2024

Сподели:

Брандингът е акт на лидерство

… който може да промени света към по-добро.

Джена беше на 25, когато затвори сделка с голям клиент за дизайна на техния бранд. Отне ми няколко минути да разбера какво ми казваше по телефона, тъй като беше много развълнувана. След като слезе отново на земята, осъзнах, че се нуждае от помощта ми.

Когато се срещнахме по-късно, тя започна да говори за цветовете, линиите, характеристиките на името, логото, изпълвайки цялата ми всекидневна с макети и дизайнерски табла.

Червеното ли ти харесва или жълтото?… Лъвът означава сила, но тигърът е ловък,… О, не, бикът е по-силен,… Тя говори и за двама ни.

“Защо се усмихваш?”, попита ме в някакъв момент. Беше защото тя ми напомняше на фраза, която прочетох в блога на Сет Годън: “Трябва ти повече от шапка, за да бъдеш каубой”, обяснявайки определението за бранд.

Мислех си за историята как Джена започна кариерата си в брандинга, защото това е начинът, по който повечето хора виждат брандинга. Каубойска шапка или костюм на супергерой, вярвайки, че това е досатъчно да привлечеш хората.

И, ако е Хелоуин, хората ще се усмихват и ще вярват, че си човек с костюм, който се преструва на някой друг, но това не си ти. А през всички останали дни от годината твоят костюм не означава нищо, ако ти не представляваш неговите ценности. И, като голият крал, ще се чудиш, защо никой не се отнася подобаващо с теб.

Брандингът е акт на лидерство.

Брандинг процесът те предизвиква да се гмурнеш надълбоко в бранда си и да идентифицираш уникалността, качествата и ценностите, нужни за направата на костюма. Той предизвиква теб и, най-вече, предизвиква причината – защо съществуваш като бранд.

Брандингът е обещание, което даваш на хората, когато носиш този костюм. Не е дизайнът, цветовете и името ти, а какво символизира костюмът.

Брандингът може да промени света не само защото те прави да изглеждаш по-добре, а защото те кара да работиш по-усилено, по-умно и показва на хората, че обичаш онова, което правиш. И това искат да видят хората преди да те последват.

Повечето хора “излъскват” своите символи всеки ден, чудейки се коя маркетинг стратегия се е объркала или мислейки, че им трябват повече търговци, които да говорят с повече хора.

Това, което се е объркало е, че клиентът не може да те разпознае, сякаш не знае какво се бориш. Защо да купи от теб, защо съществуваш.

Ти си супергерой.

Твоят бранд е единствен по рода си. Твоят продукт е онова, което търсят хората.

Нямаш нужда от повече ресурси да ги намериш. Може би те са точно тук, но така и не са разбрали какъв е твоят продукт. Или още по-лошо, ти не знаеш къде са хората, които искат продукта ти.

Спри да мислиш как да промениш името, дизайна на логото или да плащаш състояние за обновяване на магазина си.

Това, от което се нуждаеш, е да отговориш на въпроса “защо хората трябва да спрат и да купят от мен?“.

Един съвет: Не е важно да знаеш отговора. Важното е да разбереш, че трябва да минеш през процеса, който ще те заведе до правилния отговор.

И още нещо! Ние тъкмо променихме своя брандинг. Излъскахме символите, добавихме някои цветове и нарисувахме красиви линии. Да, направихме го според това, което представляваме.

Но, дълго преди да начертаем първата линия, прекарахме часове, изучавайки своите уникални качества и защо хората трябва да спрат и да купят от нас.

Автор: Костантино Росел

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

05.03.2025

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

В ерата на социалното споделяне хората, които работят заедно, знаят все повече и повече един за друг. Като цяло това…

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

28.02.2025

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

Поставя ли изкуственият интелект отново на дневен ред въпроса: По какъв начин човешкото същество съчетава знание, анализ на информация и…

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

13.02.2025

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

Множество проучвания показват, че повишенията все още до голяма степен са награда за минали резултати и че организациите продължават да…

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

07.01.2025

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

Докато навлизаме в 2025 г., пейзажът на продажбите се развива по-бързо от всякога. Дните на универсалните реклами и транзакционните продажби…

Shopping cart0
Няма продукти в количката