clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Галатео на 21-ви век: Как да сме желани в офиса

calendar 08.03.2024

Сподели:

Галатео на 21-ви век: Как да сме желани в офиса

Знаменит през Ренесанса, Джовани дела Каза завещава редица правила и принципи на поведение, които отличават висшата класа от небогоизбраните. Галатео се превръща в норма на поведение за тези, които търсят общественото внимание, а името и влиза в италианския език като термин за изисканост и социален етикет. Някои от тези правила в днешно време звучат странно и дори комично, а други са издържали проверката на вековете, наложени в общественото поведение.

Точно както по времето на написването на Галатео и днес следването на определени правила в бизнеса определя какви сме като мениджъри, служители, партньори, клиенти. Т.е. разделя тези, на които естествено можем да се доверим и другите, в чието поведение липсва нещо важно. Било то и усилието да си наложат да бъдат приятни, подредени, с добър изказ и маниери.

Простите бизнес правила опират до една максима: отнасяйте се с другите така, както искате да се отнасят с вас. Нека за момент разгледаме в няколко кратки статии и без претенции за изчерпателност, какво е онова, което не бихте искали да правите на работното място, за да бъдете харесван и желан колега:

• Не предполагайте, че винаги сте прави:

Mоже да сте, може и да грешите. Истината скоро ще излезе наяве. Най-добре замълчете, за да не изглеждате арогантен/на.

• Не повишавайте тон в офиса:

Всички знаем колко изнервящ може да бъде колегата. Запазете спокойствие, пребройте до 20 преди да отговорите, защото само приятно и премерено поведение може да охлади страстите. А и позицията на омиротворител ще ви прилегне добре.

• Не говорете зад гърба на колега:

Работата в офиса зависи от добрия екипен дух и взаимното доверие. Загубеното доверие се връща трудно. Пазете репутацията на останалите в офиса, все едно работата ви зависи от това.

• Не се изолирайте от работната среда:

Ясно е, че някои задачи изискват концентрация. Както е ясно и че постоянното странене от социалния диалог на колегите ви ще ви създаде репутацията на човек, който не иска да е част от екипа. Използвайте почивките си за социален разговор с колегите и така ще повишите общия морал в екипа.

• Не носете личния си живот в офиса:

Всички сме хора. И това, което ни се случва извън офиса, вероятно определя настроението ни на работа. Чудесно е да имате теми за социален разговор в офиса, но когато единствената тема сте вие и личния ви живот, бързо ще се превърнете в нежелан събеседник.

Автор: Явор Арнаудов

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

05.03.2025

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

В ерата на социалното споделяне хората, които работят заедно, знаят все повече и повече един за друг. Като цяло това…

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

28.02.2025

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

Поставя ли изкуственият интелект отново на дневен ред въпроса: По какъв начин човешкото същество съчетава знание, анализ на информация и…

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

13.02.2025

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

Множество проучвания показват, че повишенията все още до голяма степен са награда за минали резултати и че организациите продължават да…

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

07.01.2025

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

Докато навлизаме в 2025 г., пейзажът на продажбите се развива по-бързо от всякога. Дните на универсалните реклами и транзакционните продажби…

Shopping cart0
Няма продукти в количката