Ето как го правят шефовете милениали
Милениалите, представители на поколението родено между 1981 и 1996, все по-често
заемат мениджърски позиции. С пенсионирането на бейби бумърите, милениалите растат към мениджмънта по-бързо от очакваното и присъствието им на лидерската стълбица
предизвиква мощен ефект върху динамиките в организациите. За да демонстрират този
ефект върху организационната култура, Корн Фери направиха проучване на над 1000
професионалиста от сферата на човешките ресурси.
Какво показват проучванията?
Проучването показва, че шефовете милениали предпочитат различен начин на
комуникация с подчинените. 55% от отговорилите посочват онлайн съобщенията,
като най-използван метод на комуникация с преките си подчинени, следван от имейл с
28%. Само 14% от включилите се в анкетата предпочитат да комуникират лице в лице, а
3% по телефона.
Начинът, по който шефовете комуникират със служителите си има огромен ефект върху
организационната култура. Милениалите растат, използвайки екрани като основна форма на взаимодействие и, въпреки че онлайн съобщенията и имейлите са ефективни
инструменти, комуникацията лице в лице е необходима за изграждане на екипност. Не е
изненадващо, че запитани какво желаят шефовете милениали да правят в по-голяма
степен, 29% от професионалистите ЧР отговарят комуникация лице в лице.
Това огромно разчитане на технологиите може да компроментира способността на
милениалите да комуникират. Запитани с какво това поколение се справя най-добре в
работата, информиране на шефовете е поставено на последно място с 10%.
Създаването на гъвкавост на работното място е това, с което шефовете милениали се справят най- добре (65%). Това създава чудесни възможности за компаниите, които увеличават въвеждането на гъвкави практики, за да задоволят разнообразните нужди на персонала.
Лидерите милениали търсят своята културна пригодност.
Проучването показва, че когато служител ЧР интервюира за мениджърски позиции, кандидатите милениали твърдят, че най-важно за тях е да оставят белег в корпоративната култура, докато поставят заплатата
на последно място. А проучване на Корн Фери от преди само пет години показа, че
заплатата и бонусите са основната причина кандидат да избере една компания пред
друга.
Но новите поколения предизвикват промени в приоритетите на работната ръка. Една от
определящите характеристики на милениалите е девалвирането на заплатата като
основен фактор за избор на работодател. Това означава, че организациите трябва да се
фокусират върху ценности, възможности за развитие и растеж, за да са атрактивни за
младите лидери. Проучването показва, че за разлика от поколението Х и това на бейби
бумърите, най-важното за шефовете милениали е да знаят какво следва. Почти три четвърти (74%) отговарят, че ясен кариерен път е важен, а 49% казват, че е изключително важен.
От друга страна, мениджърският подход на милениалите често пъти не е добре приет от
шефове от различни поколения. 70% от отговорилите казват, че шефовете от поколенията Х и бейби бумъри вярват, че работят повече от колегите си милениали. За сметка на това проучването показва, че шефовете милениали са добре квалифицирани, като 75% от участниците вярват, че заслужават позицията си.
Милениалите постигат ново ниво на зрялост на работното място. Те не подхождат към
мениджмънта по начина на шефовете от другите поколения, но вместо да опитват да ги
променят, бизнес лидерите, търсещи най-добрите и ярки представители на това
поколение, трябва да работят тясно с мениджърите милениали, да им представят ясен
кариерен път и да се адаптират към динамичната култура, която те носят със себе си в
организациите.
Автор: Таймур Али Ша
Превод: Явор Арнаудов