clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Какво си взе от срещата?

calendar 08.03.2024

Сподели:

Какво си взе от срещата?

Какво си взе от срещата? На колко безполезни срещи сте присъствали през кариерата си? Колко срещи са завършили без да се вземе решение? Колко безкрайни срещи не са довели до конкретен план на действие?

Вярвам, всеки един от нас може да изкрещи отговора: ТВЪРДЕ МНОГО!!!

Загуба на време ли са повечето срещи

Според проучване на „Гардиън“, цитирано в италианската преса, всеки служител прекарва близо 9000 часа в „срещи“ по време на кариерата си. И фактите сочат, че половината от тях могат да бъдат определени като загуба на време.

Пилеенето на време е едно от нещата, за което хората съжаляват, защото то не се връща обратно, а хабенето му безпричинно е грешно.

Срещи, които не дават добавена стойност трябва да се ограничат до минимум. Компаниите трябва да следят какво се случва в залите им за срещи и да подкрепят дискусии, насочени към резултат, с фокус върху вземането на решения.

Италианската компания за дрехи, Дизел, представи през м. май 2018 г. проектът „Капсулата“ – специална зала за срещи, която да ги оптимизира чрез два фактора: липса на място и лимитирано до 15 минути време.

Два фактора, които трябва да накарат участниците да са по-ефективни в срещите си, поради дискомфорта и ограниченото време.

Прочетете още 11 стъпки за водене на ефективни срещи

Според Ренцо Росо, създателят на Дизел, най-добрите решения, които някога е вземал са били бързи. Това предположение е и причината за създаване на „Капсулата“.

Всъщност, вярвам, че много неща могат да бъдат направени в посока ефективна корпоративна култура и способност за вземане на решения.

Имам предвид, че наистина съм съгласна с нуждата от прецизно управление на времето. Но само донякъде съм съгласна с необходимостта да поставим хората в тясно пространство, за да ги насочим към бързо вземане на решения: защо е нужно да накараме някого да се чувства некомфортно, за да забързаме срещите?

Да, липсата на място ни кара да поискаме да избягаме от стаята. От друга страна, обаче, невронауката твърди, че мозъкът ни работи по-добре, когато заобикалящата среда е комфортна, а защо не… красива? Място, където когнитивното мислене и емоциите могат да се интегрират едни с други. Вярвам, че добре оформено пространство, технологично и иновативно, може да подпомогне вземането на важни и креативни решения.

Върху какво трябва да се фокусираме

Между другото, тук ключовият фактор за успеха е друг: дори и да е крайно необходимо да увеличат ефективността на бизнес срещите, компаниите трябва да се фокусират върху изграждане на култура, базирана на стратегическо и иновативно мислене, защото в противен случай рискуват да увеличат ефикасността за сметка на ефективността.

За да се случи това е необходимо да дарят хората си с доверие, необходимите средства и тренинг, вместо сухи правила.

Пестенето на време е важно, но правилното му използване е пътят към успеха.

А защо компаниите често пренебрегват тази страна на монетата?

Енза Артино
Уайзър

Запишете се на обучението Управление на времето с НЛП.

Превод: Явор Арнаудов

АЛЕГОРИЯ НА ПЕЩЕРАТА НА ПЛАТОН

20.08.2024

АЛЕГОРИЯ НА ПЕЩЕРАТА НА ПЛАТОН

В пещера живеят хората оковани във вериги.  Прекарват живота си в тъмнина. Гледайки към идващата отвън светлина, виждат само отражения,…

ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ: СТРАТЕГИИ ЗА БИЗНЕС ЛИДЕРИ

19.08.2024

ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ: СТРАТЕГИИ ЗА БИЗНЕС ЛИДЕРИ

Вземането на решения е основно умение, необходимо в почти всеки аспект от живота, от личния избор до професионалните стратегии. Тук…

УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА: СТРАТЕГИИ И ДОБРИ ПРАКТИКИ

19.08.2024

УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА: СТРАТЕГИИ И ДОБРИ ПРАКТИКИ

Управлението на риска е основна задача в организациите, включваща идентифициране, анализ и реакция на рискови фактори през целия живот на…

УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОМЕНИТЕ: СТРАТЕГИИ, ПРИНЦИПИ И НАЙ-ДОБРИ ПРАКТИКИ

19.08.2024

УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОМЕНИТЕ: СТРАТЕГИИ, ПРИНЦИПИ И НАЙ-ДОБРИ ПРАКТИКИ

Въведение Управлението на промените е систематичен подход за справяне с прехода или трансформацията на целите, процесите или технологиите на организацията.…

Shopping cart0
Няма продукти в количката