Кратко ръководство за успешни мениджъри
Каквото и да сте научили за добрите мениджъри през годините, то никога няма да бъдете напълно подготвени за всички предизвикателства, които управлението на хора и бизнес процеси може да ви поднесе в утрешния ден. Има обаче няколко ключови качества и умения, които е необходимо да усвоявате и развивате постоянно, за да успеете. Ето някои от тях, които ние в НЛП България препоръчваме, както и кратко Ръководство за успешни мениджъри:
1. Забравете за универсалния подход
Вероятно в началото на практиката си като мениджър ще се придържате към основни теории или съвети как да спечелите доверието на своите служители и да развивате екипа си. Съвсем скоро ще осъзнаете, че това са различни хора, които сами по себе си са отделни вселени с различни нужди, умения, нагласи и разбирания. Необходимо е вие да отговорите индивидуално на всички тях. С други думи, one-size-fits-all подходът няма да ви свърши работа.
2. Опознайте екипа си
Когато работите с личности, без значение дали това са само няколко или пък десетки души, не забравяйте, че всеки от тях преминава през своите професионални, житейски и лични изпитания. Това обикновено винаги ще се отразява и върху тяхната работа, мотивация и продуктивност. Ролята на мениджъра е да усеща и разбира тези състояния и да синхронизира работата в екипа. Той трябва да постига своите резултати и да изпълнява своите бизнес цели, въпреки индивидуалните моментни колебания в представянето на служителите.
3. Бъдете обединител
Екипите в компаниите съчетават професионалисти с различни умения, възгледи, опит и възприятия за света, което добрите мениджъри считат за истинско богатство и умеят да използват. Всеки един от хората има свои лични цели, които се опитва да постигне чрез работата си или извън нея. Като мениджър, вие не просто ще имате роля в постигането на тези цели, но ще трябва да намерите и пресечната им точка с целите на колектива и цялата организация.
Вижте още: 20 мениджърски тактики, с които да създадете мечтания екип
4. Разберете защо други мениджъри се провалят
Сред най-често срещаните причини за провал при много мениджъри е нежеланието или неспособността за вземане на трудни решения в правилния момент. Наблюдаваме една масово допускана грешка на собственици на бизнеси в периода, когато те отбелязват рязко повишение на интереса към своите продукти и услуги. Това неминуемо изисква и бързо разрастване на екипа, което се оказва пагубно за организацията. Същевременно самите мениджъри твърде късно осъзнават, че са неспособни да ръководят екипа си при подобна динамика. Бъдете готови да жертвате част скоростта на растежа на бизнеса си в името на устойчивостта и дългосрочните ползи. Отделете време, за да опознаете своите служители и да се сработите с тях преди да успеете да разширите бизнеса си, запазвайки или подобрявайки качеството на работа.
Вижте още: 9 грешки на слабия мениджър, които карат добрите служители да напуснат
5. Балансирайте умело
Веднага ще разпознаете дали един мениджър умее да балансира между двете крайности в екипа си. При едната, този човек се възприема най-вече като ръководител на процеси и поставя краткосрочните резултати на екипа пред всички други фактори. В този случай ефектът може да бъде изключително висока производителност на хората, но с негативно влияние върху чувството им за принадлежност към дадена общност. Често мениджърите изпадат и в другата крайност, при която виждат себе си само като ръководители на хора. Тогава те влагат огромно старание, за да направят служителите си щастливи, но често пренебрегват оперативните и ролята на екипа за бизнеса.
6. Не спирайте да се развивате
Поемате най-високата функция в екипа или организацията си, но истинската работа тепърва започва за вас. Успешните мениджъри отделят време за учене и развитие не по-малко от своите служители, за да запазят способността си за разбиране и управление на хора и процеси.
Въпреки опита и познанията ви до момента, правилата на „играта“ се променят непрекъснато, а през идните години мениджърските ви умения ще бъдат предизвикани от:
- Поколение от служители, с все повече очаквания и изисквания към своите ръководители. Те ще имат по-високи очаквания, свързани с делегиране на отговорност, за предаване на опит, за персонално отношение, за гъвкавост и др.
- Поколение от служители, все по-отворени към честа смяна на работното място и склонни да напуснат работа именно заради своя мениджър или екип.
- Технологиите, които променят начина на общуване и организация на работните процеси.
Това са само част от предизвикателствата пред съвременния мениджър, а броят им непрекъснато ще се увеличава в резултат на трансформации, глобализация и изменение в потребностите на хората и бизнеса.
Включете се в Мениджърска Академия от НЛП България, за да отключете потенциала си – надградете бързо уменията си за работата с хора.
Преминете успешно през всички етапи, изграждайки себе си като лидер на екип и ефективен мениджър. В програмата наблягаме върху:
- Успешното управление на екипи и задачи
- Правилния подход към целеполагане
- Бързо разрешаване на конфликти в екипа и организацията
- Управление на промени и трансформации в компаниите
- Работа по индивидуални практически казуси
Тези и много други теми ще бъдат част от модулите ни „Управление на хора и задачи“, „Ефективна комуникация и преговори“, „Управление на представянето и коучинг на екипи“ и „Управление на времето“, с които целим да изградим и развием компетенциите на успешния мениджър за всеки един участник. Ако и вие сте мениджър в организация или ръководите свой собствен бизнес, то каним ви да се присъедините и ви подаряваме отстъпка от крайната цена при записване на цялата програма.
ЗАПИШИ ЦЯЛАТА ПРОГРАМА НА МЕНИДЖЪРСКА АКАДЕМИЯ И ВЗЕМИ ОТСТЪПКА
Автор: Лора Арнаудова