clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

calendar 08.03.2024

Сподели:

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

В днешната забързана ера концепцията за „промяна“ не е просто факт, а съществено важен елемент от живота. Независимо дали инсталира нов софтуер, адаптира се към изискванията на клиента, или преструктурира дейността от гледна точка на нейната ефективност, бизнесът трябва да знае защо организационната промяна е от толкова голямо значение и да е наясно със спецификите на управление на промяна.

Нека да разгледаме дефиницията за управление на промяната и различните видове стратегии за нейната реализация:

Управление на организационните промени – дефиниция!

Определението за управление на организационната промяна се отнася до промяната в бизнес процеса, която може значително да повлияе на цялата организация. Има различни фактори, които могат да доведат до промяна в организацията. Те включват целите на компанията, операциите на услугите и други аспекти.

Управлението на организационните промени се фокусира главно върху подобряване на производителността на служителите и увеличаване на продажбите на бизнеса. В крайна сметка управлението на промяната помага на служителите да се адаптират и внедрят промяната в ежедневната си работа.

Защо управлението на организационните промени има значение?

Управлението на организационните промени е необходимост на всеки бизнес. От време на време се наемат нови служители, други напускат организацията. Нови отдели възникват, докато компанията расте. Постепенно се възприемат нови технологии и стратегии, за да остане напред в ерата на конкурентния бизнес. За успешното осъществяване на процеса на управление на промените в организацията е препоръчително да информирате всички служители относно промяната и как тя ще им се отрази.

Прочетете повече за Обучението ни за Лидерски стратегии за управление на процеси и хора.

 Видове управление на организационните промени

Преди да разработите какъвто и да е план за управление на промяната, определете типа,който искате да имате, за да постигнете възможно най-добрите резултати.

Ето диаграма, показваща видовете стратегии за организационна промяна, които компаниите следват:

Стратегическа трансформационна промяна

Незначителни промени, направени в съществуващите организационни политики, биха засегнали определени аспекти на организацията, но не предефинират целия бизнес. От друга страна, прилагането на значителна промяна може да трансформира организационната функция.

Проектирането на ефективен план за постигане на желаната цел изисква сериозно планиране. Крайната трансформация може да бъде положителна или катастрофална и всичко зависи от подготвените стратегии за промяна.

Промяна на персонала

Промяната на персонала може да се случи, когато организациите са изправени пред съкращения. Концепцията за съкращения създава страх и безпокойство сред служителите. От гледна точка на организацията, тя трябва да върви напред към растеж и да мотивира служителите да работят през трудни времена.

Наемането на нови служители наистина е знак за растеж, което прави организацията податлива на промени. Наемането на нов персонал също включва обучението му според организационните изисквания. Ако тази промяна не се обработи правилно, тя може да доведе до неефективност и да възпрепятства по-нататъшния организационен растеж.

Коригираща промяна

Концепцията за корективна промяна възниква, когато има нужда да се обърне внимание на лошото представяне на организацията. Можете да персонализирате коригиращи промени, когато срещнете проблеми.

Организационна промяна, ориентирана към хората

Промените, ориентирани към хората, се фокусират главно върху наемането на нови служители или прилагането на нови политики за служителите. Тези промени често предизвикват емоционални реакции. Организацията трябва да поеме отговорността да подготви служителите за тази фаза на емоционален преход и да ръководи екипа по съответния начин.

Цялостна организационна промяна

Терминът „промяна в цялата организация“ включва широкомащабна трансформация, засягаща цялата организационна политика. Тази промяна обяснява как една политика, която съществува от дълго време, е остаряла. Служителите лесно могат да разберат такива мащабни промени.

Постигането на широкомащабни промени изисква цялостно планиране и комуникация през целия процес. Резултатът от промяната зависи от стратегиите и начина, по който ги прилагате.

Непланирана промяна

Трудно е да се предвидят непланирани промени в организацията и трябва да се справите по систематизиран начин. В случай на пробив или хаос, внедряването на непланирани промени може да сведе до минимум шансовете за непланирани рискове.

Заключение

Преди да предприемете каквато и да е промяна, помислете защо тя трябва да бъде направена и пречките, които срещате по време на фазата на внедряване на промяната. Различните видове организационни промени изискват различни действия. Познаването на основната дефиниция за управление на промените и стратегиите с достатъчно подготовка за същото ще ви помогне да постигнете организационен успех.

Източник: Invensis learning

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

05.03.2025

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

В ерата на социалното споделяне хората, които работят заедно, знаят все повече и повече един за друг. Като цяло това…

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

28.02.2025

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

Поставя ли изкуственият интелект отново на дневен ред въпроса: По какъв начин човешкото същество съчетава знание, анализ на информация и…

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

13.02.2025

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

Множество проучвания показват, че повишенията все още до голяма степен са награда за минали резултати и че организациите продължават да…

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

07.01.2025

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

Докато навлизаме в 2025 г., пейзажът на продажбите се развива по-бързо от всякога. Дните на универсалните реклами и транзакционните продажби…

Shopping cart0
Няма продукти в количката