clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

calendar 08.03.2024

Сподели:

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

В днешната забързана ера концепцията за „промяна“ не е просто факт, а съществено важен елемент от живота.

Независимо дали инсталира нов софтуер, адаптира се към изискванията на клиента, или преструктурира дейността от гледна точка на нейната ефективност, бизнесът трябва да знае защо организационната промяна е от толкова голямо значение.

Нека да разгледаме дефиницията за управление на промяната и различните видове стратегии за нейната реализация:

Управление на организационните промени – дефиниция!

Определението за управление на организационната промяна се отнася до промяната в бизнес процеса, която може значително да повлияе на цялата организация. Има различни фактори, които могат да доведат до промяна в организацията. Те включват целите на компанията, операциите на услугите и други аспекти.

Управлението на организационните промени се фокусира главно върху подобряване на производителността на служителите и увеличаване на продажбите на бизнеса. В крайна сметка управлението на промяната помага на служителите да се адаптират и внедрят промяната в ежедневната си работа.

Защо управлението на организационните промени има значение?

Управлението на организационните промени е необходимост на всеки бизнес. От време на време се наемат нови служители, други напускат организацията. Нови отдели възникват, докато компанията расте. Постепенно се възприемат нови технологии и стратегии, за да остане напред в ерата на конкурентния бизнес. За успешното осъществяване на процеса на управление на промените в организацията е препоръчително да информирате всички служители относно промяната и как тя ще им се отрази.

 Видове управление на организационните промени

Преди да разработите какъвто и да е план за управление на промяната, определете типа,който искате да имате, за да постигнете възможно най-добрите резултати.

Ето диаграма, показваща видовете стратегии за организационна промяна, които компаниите следват:

 

 

Стратегическа трансформационна промяна

Незначителни промени, направени в съществуващите организационни политики, биха засегнали определени аспекти на организацията, но не предефинират целия бизнес. От друга страна, прилагането на значителна промяна може да трансформира организационната функция.

Проектирането на ефективен план за постигане на желаната цел изисква сериозно планиране. Крайната трансформация може да бъде положителна или катастрофална и всичко зависи от подготвените стратегии за промяна.

Промяна на персонала

Промяната на персонала може да се случи, когато организациите са изправени пред съкращения. Концепцията за съкращения създава страх и безпокойство сред служителите. От гледна точка на организацията, тя трябва да върви напред към растеж и да мотивира служителите да работят през трудни времена.

Наемането на нови служители наистина е знак за растеж, което прави организацията податлива на промени. Наемането на нов персонал също включва обучението му според организационните изисквания. Ако тази промяна не се обработи правилно, тя може да доведе до неефективност и да възпрепятства по-нататъшния организационен растеж.

Коригираща промяна

Концепцията за корективна промяна възниква, когато има нужда да се обърне внимание на лошото представяне на организацията. Можете да персонализирате коригиращи промени, когато срещнете проблеми.

Организационна промяна, ориентирана към хората

Промените, ориентирани към хората, се фокусират главно върху наемането на нови служители или прилагането на нови политики за служителите. Тези промени често предизвикват емоционални реакции. Организацията трябва да поеме отговорността да подготви служителите за тази фаза на емоционален преход и да ръководи екипа по съответния начин.

Цялостна организационна промяна

Терминът „промяна в цялата организация“ включва широкомащабна трансформация, засягаща цялата организационна политика. Тази промяна обяснява как една политика, която съществува от дълго време, е остаряла. Служителите лесно могат да разберат такива мащабни промени.

Постигането на широкомащабни промени изисква цялостно планиране и комуникация през целия процес. Резултатът от промяната зависи от стратегиите и начина, по който ги прилагате.

Непланирана промяна

Трудно е да се предвидят непланирани промени в организацията и трябва да се справите по систематизиран начин. В случай на пробив или хаос, внедряването на непланирани промени може да сведе до минимум шансовете за непланирани рискове.

Заключение

Преди да предприемете каквато и да е промяна, помислете защо тя трябва да бъде направена и пречките, които срещате по време на фазата на внедряване на промяната. Различните видове организационни промени изискват различни действия. Познаването на основната дефиниция за управление на промените и стратегиите с достатъчно подготовка за същото ще ви помогне да постигнете организационен успех.

 

Източник: Invensis learning

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

08.03.2024

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

„Имаме страхотна фирмена култура.“ Всички сме го чували. Всички сме го казвали. Но какво означава това? Маси за пинг-понг, безплатни…

Революция в управлението на персонала

08.03.2024

Революция в управлението на персонала

Историческият и икономически контекст е изиграл голяма роля в еволюцията на управлението на изпълнението през десетилетията. Когато човешкият капитал е…

9 начина да демонстрирате, че сте лидер, въпреки че работите като личен асистент

08.03.2024

9 начина да демонстрирате, че сте лидер, въпреки че работите като личен асистент

Истинското лидерство не е свързано с длъжността ви в корпоративната организационна схема . Вместо това лидерството е начин на мислене.…

12-те елемента на емоционалната интелигентност. Какво е необходимо да развиете?

08.03.2024

12-те елемента на емоционалната интелигентност. Какво е необходимо да развиете?

Тя е харесван мениджър на малък екип. Мила и уважителна, чувствителна към нуждите на другите. Решава проблеми; склонна е да…

Shopping cart0
Няма продукти в количката