clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Основен проблем пред милениалите: “Как да общуваме с по-опитните си колеги в бизнеса?”

calendar 08.03.2024

Сподели:

Основен проблем пред милениалите: “Как да общуваме с по-опитните си колеги в бизнеса?”

“Енергични”, “нетърпеливи”, “жадни за успех”. Така бива определяно поколението на милениалите, чиито брой измежду активно работещите и ръководителите на екипи тепърва ще расте. Това обаче ще постави всички тях пред ново предизвикателство – как да налагат своите идеи и да разговарят “на един език” с колеги, които имат професионален опит наполовина на техния житейски път.  

Ако сте професионалист от поколението на милениалите и търсите отговор как успешно да защитавате идеите си, или сте мениджър, който има в екипа си няколко такива кадри, и се нуждаете от съвет как да ги изслушвате и разбирате по-добре, тази статия е точно за вас.  

Кои са милениалите? 

Възрастови рамки: Това е поколението, което се ражда в периода от 1981 година до 1995 година. Децата, родени в този период, са силно свързани с технологиите, пътуванията, социалните мрежи, афинитетът към постоянно развитие и образование, както и към балансирания живот между работа и семейство. Пред техните очи като малки се случват световни събития, като 11-ти септември, разпадът на Съветския съюз и краят на цяла една политическа епоха. 

Характеристики: Освен с технологичното си преимущество, това поколение се слави като изключително непокорно и не спазва правилата, които са създадени от обществото. Винаги ориентирани към собствен растеж, те няма да се поколебаят дали да останат в дадена компания, ако тя не отговаря на техните стандарти. Затова трябва да бъдете изключително внимателни към отношението си и правилно да разбирате техните нужди, при това – своевременно, преди да са решили да напуснат компанията.   

Двата фактора, които влияят върху тяхното развитие в дадена организация, са подкрепа и доверие. След Пандемията от COVID-19 техният предпочитан начин на работа е изцяло от вкъщи или като хибриден модел на работа, в който могат да се грижат за семейството си пълноценно, докато извършват професионалните си задължения. Не трябва да изключваме тяхната кралска принадлежност и вярата, че всичко им принадлежи и те го направляват. Често можем да наблюдаваме много енергия и лидерски качества, които това поколение проявява. 

Често срещан казус: Поколението на милениалите обхваща период от цели 14 години, което често може да създаде конфликтни ситуации в работна среда, като например: млад професионалист на 28 години и мениджър с няколко години опит на 33 години, и двамата представители на милениалите. При единия ще изпъква желанието за бърз растеж и доказване, а при другия – стремежът за пълен достъп до информация, проверка през много източници на данни и пълната увереност преди вземане на решение.     

Кои са поколението X? 

Възрастови рамки: Поколението X са родените в годините от 1965 до 1979 година. Тези хора израстват с режима и стриктните процеси – те имат точно определен график за всяка една дейност в своя живот. 

Характеристики: Предпочитат по-заседналия начин на живот, трудно възприемат иновации и технологични решения. Към момента, това поколение заема около 40% от работната сила в глобален мащаб, като най-често това са хората във висшия мениджмънт и собствениците на бизнес, които взимат решенията за развитието на компанията. Те, за разлика от милениалите, предпочитат живия контакт с останалите и присъствения начин на работа. 

Събития, които оказват влияние върху тях: Характерна черта за това поколение е продължителното време за вземане на решение. Представителите на това поколение са хората, чиито родители са преживели Втората световна война. Самите те растат на фона на много конфликти в световен план, рецесия, политически кризи, реформи и др. и това ги прави уязвими, прецизни и особено предпазливи.  

Как по-лесно да осъществите връзка между поколенията X и милениалите и да въздействате със своите идеи в бизнес среда 

Търпението е най-важният фактор  

Колкото и тривиално да звучи това твърдение, търпението е и винаги ще остане най-добрият помощник на всеки един човек. Характерна черта за поколението милениали е, че то е много наясно с технологиите и всяка една промяна, която се появява, трябва да се усвои и веднага да се приложи в реална практическа среда. Това ги прави изключително нетърпеливи, ако дадена ситуация, която те искат да променят, не намери своето развитие веднага. Ако сте мениджър на екип, трябва да се примирите с този факт – тези хора са нетърпеливи и много бързи – такива ще си и останат. Трябва да отговорите на техните вродени качества с търпение – да ги изслушате, да разберете гледната им точка и да се отнесете сериозно към тяхната нужда да осъществят идеята си възможно най-бързо.  

Огледайте се в човека и разберете неговия начин на мислене 

Ключът към влиянието върху останалите е да разберете техния начин на мислене и на възприемане на дадена иновация, проблем, решения или идеи. Разликата между по-младите и по-опитните професионалисти е скоростта, с която те възприемат дадена идея. Опитните мениджъри имат зад гърба си натрупан опит, който ги кара да бъдат по-критични, докато младите професионалисти се вдъхновяват от идеи много по-бързо, защото така функционира тяхната природа, без обремененост. Правилните хора, пред които да представите идеите си, идват с времето и в точния момент. Това е един от най-трудните процеси, но когато дойде човекът, който да приеме вашата идея по същия начин, както и вие, тогава ще се случи “магията”. Трябва да се вглеждате в отсрещния човек и да предавате идеята си според неговата гледна точка. Ако работите заедно от дълго време, ще знаете какви са неговите притеснения в различни ситуации, по които сте работили, и ще знаете къде да наблегнете, когато “продавате” своята идея. Помнете, че опитните мениджъри се интересуват от проверени факти и допълнително знание, което трябва да приложите към твърденията си.  

Винаги в компанията ще има хора, които моментално ще харесат вашите идеи – тези, отговарящи на профила Early Adopters – група от хора, които по принцип обичат да приемат новите идеи, защото в природата си са иновативни.

Ако трябва да представите идеята си пред чужди екипи, които нямат отношение към вашата работа, опитайте се да влезете в тяхното положение и да им споделите за ползите, които те биха имали, ако възприемат вашата идея. Тя трябва да бъде подплатена с факти от реалния ви практически опит или базирана на сигурна информация от достоверни източници. 

Спокойствие, подкрепено със знание 

Ако погледнем различните поколения, които работят заедно в един екип, ще видим разликата в начина им на работа. По-опитното поколение от професионалисти е научено да работи изцяло в процеси, които имат определени точки и цели, които трябва да бъдат постигнати. Поколението на милениалите е изцяло фокусирано върху бързия преход от една идея към друга. Освен изучаването на поведенческия модел на отсрещния човек за представянето на идеята, тя трябва да бъде подплатена със знание и доказателство. Не трябва да се бърза и да се упражнява натиск за приемане на една идея – тя трябва да узрее, да се усъвършенства и да се подкрепи с опит. За милениалите е изключително трудно да внесат в работното си ежедневие думите “спокойствие” и “без бързане”, но, за да стигнат до успешно защитаване на своите идеи, трябва да се научат да приемат именно тези понятия. 

Включете се в Мениджърска Академия от НЛП България 

Ако четете тази статия, вероятно темата за развитие на успешни мениджърски и лидерски качества представлява интерес за вас. Вече обявихме и датите на провеждане на модулите от Мениджърска академия през 2023 г. която ще ви помогне да преминете успешно през всички етапи, изграждайки себе си като лидер на екип и ефективен мениджър. В програмата за тази година наблягаме върху:

  • Успешното управление на екипи и задачи
  • Правилния подход към целеполагане
  • Бързо разрешаване на конфликти в екипа и организацията
  • Управление на промени и трансформации в компаниите
  • Работа по индивидуални практически казуси

Тези и много други теми ще бъдат част от модулите ни „Управление на хора и задачи“, „Ефективна комуникация и преговори“, „Управление на представянето и коучинг на екипи“ и „Управление на времето“,  с които целим да изградим и развием компетенциите на успешния мениджър за всеки един участник. Ако и вие сте мениджър в организация или ръководите свой собствен бизнес, то каним ви да се присъедините и ви подаряваме отстъпка от крайната цена при записване на цялата програма.

 

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

08.03.2024

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

В днешната забързана ера концепцията за „промяна“ не е просто факт, а съществено важен елемент от живота. Независимо дали инсталира…

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

08.03.2024

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

„Имаме страхотна фирмена култура.“ Всички сме го чували. Всички сме го казвали. Но какво означава това? Маси за пинг-понг, безплатни…

Революция в управлението на персонала

08.03.2024

Революция в управлението на персонала

Историческият и икономически контекст е изиграл голяма роля в еволюцията на управлението на изпълнението през десетилетията. Когато човешкият капитал е…

9 начина да демонстрирате, че сте лидер, въпреки че работите като личен асистент

08.03.2024

9 начина да демонстрирате, че сте лидер, въпреки че работите като личен асистент

Истинското лидерство не е свързано с длъжността ви в корпоративната организационна схема . Вместо това лидерството е начин на мислене.…

Shopping cart0
Няма продукти в количката