clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Подложи своето “Защо” на тест

calendar 08.03.2024

Сподели:

Подложи своето “Защо” на тест

Има някои неща, които знаем за това какво прави едно “Защо” послание страхотно. Всичко това е  в процес на развитие, така че в никакъв случай не e изчерпателен отговор. Просто е най-доброто, което имаме в момента

Можете да подложите вашето “Защо” на тест, като имате предвид критериите по-долу.

Те включват както идеите на екипа ни през годините, така и размислите на нашия основател, Саймън Синек, от следващата му книга, “Безкрайната игра”.

Страхотно “Защо” послание е:

  • Просто и ясно – колкото по-разбираемо е посланието ви, толкова по-лесно е да бъде споделено. Колкото по-лесно се споделя, толкова по-вероятно е да предприемем действие и да му вдъхнем живот.
  • Без “Какво” – Какво правим (конкретни продукти, услуги или роли) са просто доказателство за нашето “Защо” в действие. Те не са вашето “Защо”. Вашето “Защо” е причината клиентите ви, приятелите и семейството, да ви обичат. Например, да бъдете “финансов съветник” не е причината да ви обичат. Може би причината е, че давате нова перспектива, която им позволява да вземат решения за по-добро.
  • В услуга – нашето “Защо” е това, което сме в най-естественото си състояние. Всеки такъв човек е в услуга на другите около него. Вашето “Защо” винаги е свързано с начина, по който допринасяте като човек. Вашето “Защо” е нещото, което обичате да давате на другите и което имате нужда да получите.
  • С положителен език – по-вдъхновяващо е да се движиш към нещо, отколкото далеч от нещо. Най-силните “Защо” послания са изразени в положителен език, който ни вдъхновява да се движим напред към по-светло бъдеще.
  • Звучи правилно на автора – в крайна сметка, това е вашето “Защо” и трябва да усещате, че е правилното. Много е ценно да действате и живеете според своето “Защо”.

Наред с тези пет критерии, има три нови, които са свързани със справедлива кауза. Справедливата кауза е вашата благородна цел. Визия за света, която е толкова вдъхновяваща и завладяваща, че хората искат да се жертват за нея.

За да бъде една кауза справедлива, е необходимо да бъде:

  • Гъвкава – да може да устои на всяка политическа, културна или технологична промяна. Например, ако вашата цел е свързана с някаква модерна технология, тя не е гъвкава.
  • Приобщаваща – тя трябва да служи като отворена покана за всеки, който иска да допринесе. Ако целта е технологична, тя е предимно създадена за вашите инженери и излкючва възможността останалите да допринасят значително.
  • Ориентирана към услугите – основната полза на каузата е за другите. Например, ако отидете при шефа си за кариерен съвет и той ви даде съвет, който служи най-вече на собствения му интерес, целта му не е ориентирана по този начин.

Моето “Защо” е да ангажирам хората по значим начин, така че да се свързваме дълбоко и да живеем в един по-удовлетворяващ свят.

Кое е твоето “Защо”?!

Автор: Стивън Шелдецки
Превод: Габриела Герасимова
(Публикувано със съкращения)

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

05.03.2025

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

В ерата на социалното споделяне хората, които работят заедно, знаят все повече и повече един за друг. Като цяло това…

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

28.02.2025

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

Поставя ли изкуственият интелект отново на дневен ред въпроса: По какъв начин човешкото същество съчетава знание, анализ на информация и…

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

13.02.2025

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

Множество проучвания показват, че повишенията все още до голяма степен са награда за минали резултати и че организациите продължават да…

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

07.01.2025

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

Докато навлизаме в 2025 г., пейзажът на продажбите се развива по-бързо от всякога. Дните на универсалните реклами и транзакционните продажби…

Shopping cart0
Няма продукти в количката