Множествена интелигентност

Множествена интелигентност
Теорията на множеството интелекти на Хауърд Гарднър предполага, че хората имат различни видове интелект. Гарднър определя наличието на осем вида интелект. Според теорията на множествената интелигентност, интелигентността се разделя на следните типове:
– натуралистична
– музикална
– логическо-математическа
– интерперсонална
– телесно-кинестетична
– вербално-лингвистична
– интраперсонална
– пространствено-визуална

Резултатът от този тест ще покаже кои са най-развитите области на интелигентност на детето Ви.

След попълване на теста ще разберете основни характеристики на интелигентностите, предложения за начини и технологии, които подпомагат развитието им, както и подходящи професионални реализации.

Този тест може да бъде използван само за образователни и развлекателни цели и не гарантира 100% точност.
Имайте предвид, че всеки човек притежава всички видове интелект, има много начини да бъдеш интелигентен/а и можеш да подобриш уменията си във всяка категория!

Моля, оценете всяко от твърденията на следващата страница по скалата от 1 до 5.

1.Харесва ми да категоризирам нещата по общи черти.
2.Екологичните проблеми са важни за мен.
3.Класификацията ми помага да придам смисъл на новите данни.
4.Харесва ми да работя в градината.
5.Вярвам, че опазването на нашите национални паркове, е важно.
6.Поставянето на нещата в йерархии има смисъл за мен.
7.Животните са важни в моя живот.
8.Моят дом има система за рециклиране намясто.
9.Харесва ми да уча биология, ботаника и/или зоология.
10.Разбирам фините разлики в смисъла.
11.Лесно разбирам модели.
12.Съсредоточавам се върху шума и звуците.
13.Преминаването към ритъма е лесно за мен.
14.Харесва ми да правя музика.
15.Отговарям на ритъма на поезията.
16.Спомням си нещата, като ги поставя в рима.
17.Концентрацията е трудна за мен, ако има шумове.
18.Слушането на звуци в природата може да бъде много релаксиращо.
19.Мюзикълите са много по-ангажиращи за мен, отколкото драматичните пиеси.
20.Запомнянето на текстове на песни е лесно за мен.
21.Аз съм известен/а като чист/а и подреден/а.
22.Инструкциите стъпка по стъпка са от голяма помощ.
23.Решаването на проблеми е лесно за мен.
24.Лесно се разочаровам от неорганизирани хора.
25.Мога да извършвам бързи изчисления в главата си.
26.Логическите пъзели са забавни.
27.Не мога да започна нещо, ако не съм се подготвил/а и организирал/а.
28.Структурата е хубаво нещо.
29.Обичам да отстранявам повреди в нещо, което не работи добре.
30.Нещата трябва да имат смисъл за мен, иначе съм недоволен/а.
31.Важно е да виждам ролята си в “голямата картина” на нещата.
32.Наслаждавам се да обсъждам въпроси за живота.
33.Религията е важна за мен.
34.Обичам да гледам произведения на изкуството.
35.Упражненията за медитация и релаксация са наслада за мен.
36.Обичам да пътувам и да посещавам вдъхновяващи места.
37.Обичам да чета философски трудове.
38.Ученето на нови неща е по-лесно, когато виждам тяхното приложение в реалния свят.
39.Чудя се дали има и други форми на разумен живот във Вселената.
40.За мен е важно да се чувствам свързан/a с хора, идеи и вярвания.
41.Уча най-добре като взаимодействам с другите.
42.Наслаждавам се на неформалните разговори и сериозните дискусии.
43.Колкото повече, толкова по-весело.
44.Често служа като лидер сред връстници и колеги.
45.Ценя повече отношенията, отколкото идеите или постиженията.
46.Ученето в групи е по-продуктивно за мен.
47.Аз съм “отборен играч”.
48.Приятелите са важни за мен.
49.Членувам в повече от три клуба и организации.
50.Не харесвам да работя сам.
51.Уча чрез действие.
52.Обичам да творя с ръцете си.
53.Спортът е част от живота ми.
54.Използвам жестове и невербални похвати, когато общувам.
55.Демонстрацията е по-добра от обяснението.
56.Обичам да танцувам.
57.Харесва ми да работя с инструменти.
58.Неактивността ме прави по-уморен/а, отколкото случаите, когато съм много зает/а.
59.Дейностите с ръце са забавни.
60.Имам активен начин на живот.
61.Чуждите езици са интересни за мен.
62.Наслаждавам се на четенето на книги, списания и уеб сайтове.
63.Водя си дневник.
64.Пъзелите с думи, подобно на кръстословиците, са приятни.
65.Отбелязването ми помага да си припомням и разбирам.
66.Контактувам с приятелите си чрез чат и имейл.
67.За мен е лесно да обясня идеите си на другите.
68.Пиша за удоволствие.
69.Каламбурите и анаграмите са забавни.
70.Харесвам публичното говорене и участието в дебати.
71.Моето отношение има ефект върху начина, по който уча.
72.Обичам да участвам в каузи, които помагат на другите.
73.Аз съм наясно със своите морални убеждения.
74.Уча най-добре, когато имам емоционална привързаност към темата.
75.Справедливостта е важна за мен.
76.Социалната справедливост ме интересува.
77.Самостоятелната работа може да бъде също толкова продуктивна, колкото работата в група.
78.Искам да знам защо трябва да се направи нещо, преди да се съглася да го направя.
79.Когато вярвам в нещо, полагам по-големи усилия за постигането му.
80.Готов/а съм да протестирам или да подпиша петиция, в случай че правото е нарушено.
81.Пренареждането на стаята и съзиданието са забавни за мен.
82.Харесва ми да създавам собствени произведения на изкуството.
83.Спомням си по-добре, когато използвам графични организатори.
84.Наслаждавам се на всички видове забавни програми.
85.Диаграмите, графиките и таблиците ми помагат да интерпретирам данните.
86.Музикалното видео може да ме заинтересува повече от песента.
87.Мога да си спомням нещата като мисловни картини.
88.Добър/а съм в разчитането на карти и скици.
89.3-D пъзелите са забавни.
90.Мога да визуализирам идеите в ума си.

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.