
Covid-19 и промените в бизнеса, които могат да ви бъдат полезни
През февруари 2014 г. стачката в лондонското метро научила специалистите по мениджмънт на гъвкавост и приспособяване. Тъй като само някои линии на метрото били затворени, фрустрираните лондончани трябвало да променят пътя си до работа и обратно. Учени от университетите Оксфорд

Как привличаме външни и вътрешни клиенти за бизнеса си?
ВЪНШНИ КЛИЕНТИ Как привличаме клиенти за бизнеса си? „Да спечелим доверието на нашите клиенти“, „Добри сме, защото клиентите ни се доверяват“, „Всеки клиент е ценен за нас“.Стараем се да привлечем и задържим клиентите си, чрез професионализъм, позитивно отношение, доверие и

Студентски парламент в СУ
Съществува ли идеална работа? Дебат на тази тема се проведе на 19 февруари във Факултета по журналистика и масова комуникация с лектор Лора Арнаудова. Под формата на Студентски парламент събитието предизвика интерес от страна на студенти по журналистика, музикална педагогика,

Правилният човек на правилното място
Най-подходящият кандидат, нает на правилното място, е онова, което и компаниите, и кандидате търсят.

10-те черти на “идеалния” шеф
Една компания може да похарчи всичките си пари за набиране, интервюиране и наемане на най-добрите служители. Но ако шефът е кретен, тези хора ще си тръгнат при първия удобен случай. От друга страна, ако имате страхотни мениджъри и тийм лидери,

Креативността в процеса на вземане на решения
Мисли се, че креативните хора са родени с талант. Дори това вярване да бъде силно, креативността е дълго повтаряна нагласа. Тя прилича на програма за хипер-детайлно свързване и възпроизвеждане на сетивни стимули, следвайки нетипичен логически контрол. Това означава, че филтрирането

Как мотивирате вашия екип? По посока на или далеч от…
Един от основните уроци, които научавате в курсовете по мотивация е за Мотивацията „По посока на или Далеч от…”, още позната като Мотивация „Болка или Удоволствие”.Тази статия ще ви помогне да разберете защо хората се мотивират По посока на или

Как лесно да актуализираме CV-то си за по-малко от час!
Най-добрият начин да напишете стойностно CV и автобиография Решено е, време е за промяна. С това следва да се замислим и върху актуализирането на нашето CV и автобиография. Тук идва моментът на отлагане и липса на мотивация да допълним опита

Мотивация и лидерство
„Мотивация” е една от онези думи, чието значение често добива различни нюанси. Това включва поредица от стъпки, всяка подсилваща следващата, създаваща въображение и стимул, развиваща самочувствието, желанието за предприемане на действие, наблюдаваща резултата и преодоляваща трудностите, отговаряща конструктивно на критиките…
Мотивация на персонала
Добрата мотивация на персонала е изключително важна за успеха на всяка една организация. Ако успявате да постигнете висока мотивация на персонала, ще получите ангажираност и енергия, които ще се вливат в развитието на бизнеса ви всеки ден. И обратното, недостатъчната мотивация на персонала води до намаляване на усилията, които се влагат в работата, по-ниска производителност и по-слаби успехи.
Вижте повече:
И все пак да поддържате мотивация на персонала не е нещо лесно и просто – ръководителите на работното място трябва да я следят и подхранват постоянно.
Какво е мотивация на персонала

Високата мотивация на персонала означава служителите всеки ден да са в състояние да внасят в производствения процес достатъчно количество ангажираност, енергия и креативност. Това е лесно за постигане, когато задачите са интересни на служителите, но добра мотивация на персонала означава същите нива да се поддържат и при неприятни за тях дейности. Нещо повече, именно в тези моменти поддържането на мотивация на персонала е много по-важно и трудно.
Защо е толкова важно да има добра мотивация на персонала
Ясно е, че един служител с ниска работна мотивация ще работи мудно, ще избягва колкото се може повече задачи, ще прекарва доста време в размотаване или на телефона си. При липса на добра мотивация на персонала работещите са нефокусирани, не влагат енергия, не осигуряват нито скорост, нито качество на свършената работа. Това, разбира се, е похабяване на ресурсите и потенциала на бизнеса. Но и много повече – ниската мотивация на един служител може да въздейства негативно и върху останалите, като по този начин забави и влоши цялостния работен процес в компанията. В крайна сметка лошата мотивация на персонала ще доведе до по-нисък стандарт в екипа и неуспех при изпълняване на високите цели.
И обратното, добрата мотивация на персонала създава служители, които са ентусиазирани, вършат работата си добре и с гордост. Изпълняват задачите си бързо, проактивни са и искат да работят качествено както заради компанията, така и заради самите себе си.
Ползи от добрата мотивация на персонала

Високата мотивация на персонала може да доведе до няколко конкретни и съществени ползи за компанията.
По-добра производителност. Когато целенасочено се грижите за високата мотивация на персонала, ще насърчите служителите да дават по-добри резултати от работата си, да са по-продуктивни. Резултатът е ясен: повече приходи в компанията. Но по-добрата производителност има и втори важен аспект, който се изразява в повишаване на степента на удовлетворение на самите служители. От своя страна, това води до още по-висока естествена мотивация на персонала.
Повече креативност. Когато прилагате техники за мотивация на персонала, свързани с получаване на облаги, развивате креативността на служителите. Те се чувстват подкрепени и оценени и изпитват естествено желание да поемат и да се справят с все по-сложни задачи. На практика повишената мотивация на персонала стимулира растежа на всеки един от служителите и на компанията като цяло.
По-малко отсъствия. Правилните техники на мотивация на персонала са свързани не с критичност, а с подкрепа на служителите. Когато се грижат за равномерната натовареност и благосъстоянието на хората си, управителите създават среда с минимален стрес. Такъв тип мотивация на персонала води до намаляване на отсъствията на служителите.
По-слабо текучество. Продължаваме веригата, създадена от правилната мотивация на персонала – когато хората получават бонуси за добре свършена работа и се чувстват добре на работното си място, те не искат да го напускат. Това позволява да се създаде добре функциониращ екип от опитни специалисти, които работят бързо и качествено и могат да надграждат знанията и уменията си, вместо да се работи през цялото време с хора, които тепърва се обучават и напускат, преди да покажат пълния си потенциал.
Как да постигнете и поддържате висока мотивация на персонала
- Мотивация на персонала с ясна визия
За да поддържате правилна мотивация на персонала, трябва да имате ясна визия, която да бъде постигната. Екипът трябва да знае в какво точно влага усилията си, за да може по-лесно да вижда успехите, които постига по пътя си. Трябва да се знае каква е следващата стъпка, какво точно трябва да бъде постигнато.
- Мотивация на персонала с ясни причини
Освен да знаят какво трябва да направят, служителите трябва да знаят и защо е нужно да го правят – това е втората крачка към правилната мотивация на персонала. Всяка задача трябва да е подплатена с ясно формулиран отговор на въпроса „защо е нужно“. Така всеки служител ще знае как индивидуалните му действия ще доведат за цялостното израстване на компанията, дори когато върши най-малките дейности. Това е силна мотивация на персонала на личностно ниво.
Мотивация на персонала – отлична работна среда Мотивация на персонала с малки ясни цели
Ясно е, че цялата компания преследва една голяма, обща цел, която обаче често е доста далечна. Правилната мотивация на персонала залага на малките цели по пътя към голямата. Така всяка една стъпка изглежда по-постижима и може да се празнува като успех. Колкото по-често успяват служителите, толкова по-удовлетворени ще се чувстват, което води до по-висока естествена мотивация на персонала да постигнат следваща и следваща цел.
- Мотивация на персонала чрез признание и възнаграждение
Задължителен елемент от правилната мотивация на персонала е положителната оценка, която управителите и мениджърите осигуряват. Заслуженото признание не само повишава самочувствието, но и ентусиазма, и морала на екипа. Разбира се, признанието се проявява чрез награда, но не е задължително тя да е парична, може да е жест, почивен ден или израстване в кариерата. Но със сигурност наградата е изключително важна за поддържане на добра мотивация на персонала.
- Мотивация на персонала чрез автономия
Не можете да поддържате добра мотивация на персонала, ако не делегирате отговорности и не давате премерена свобода. Това демонстрира доверие, което е важно за доброто самочувствие и удовлетворението на екипа.
- Мотивация на персонала чрез добра работна среда
Ако офисът е мрачен, не се разрешават почивки и забавления, залага се на постоянен контрол и вътрешно разделение, няма как да се получи висока мотивация на персонала. В работната среда трябва да има място за забавление и приятелска атмосфера, залегнали в принципа „работи здраво, играй здраво“. Доброто настроение със сигурност ще повиши желанието за работа.
- Мотивация на персонала чрез работа в екип
Сътрудничеството е задължителен елемент за създаването на висока мотивация на персонала. То позволява развитие на идеите и подобрява качеството на свършената работа заради използването на най-доброто от компетенциите на различните служители.
Какво е мотивация на персонала
Защо е толкова важно да има добра мотивация на персонала
Ползи от добрата мотивация на персонала
Как да постигнете и поддържате висока мотивация на персонала