Предприемачество

Covid-19 и промените в бизнеса, които могат да ви бъдат полезни

През февруари 2014 г. стачката в лондонското метро научила специалистите по мениджмънт на гъвкавост и приспособяване. Тъй като само някои линии на метрото били затворени, фрустрираните лондончани трябвало да променят пътя си до работа и обратно. Учени от университетите Оксфорд

Прочетете повече »
Клиенти

Как привличаме външни и вътрешни клиенти за бизнеса си?

ВЪНШНИ КЛИЕНТИ Как привличаме клиенти за бизнеса си? „Да спечелим доверието на нашите клиенти“, „Добри сме, защото клиентите ни се доверяват“, „Всеки клиент е ценен за нас“.Стараем се да привлечем и задържим клиентите си, чрез професионализъм, позитивно отношение, доверие и

Прочетете повече »
Лора Арнаудова - сертифициран НЛП коучинг треньор

Студентски парламент в СУ

Съществува ли идеална работа? Дебат на тази тема се проведе на 19 февруари във Факултета по журналистика и масова комуникация с лектор Лора Арнаудова. Под формата на Студентски парламент събитието предизвика интерес от страна на студенти по журналистика, музикална педагогика,

Прочетете повече »
Мениджмънт

10-те черти на “идеалния” шеф

Една компания може да похарчи всичките си пари за набиране, интервюиране и наемане на най-добрите служители. Но ако шефът е кретен, тези хора ще си тръгнат при първия удобен случай. От друга страна, ако имате страхотни мениджъри и тийм лидери,

Прочетете повече »
Креативност

Креативността в процеса на вземане на решения

Мисли се, че креативните хора са родени с талант. Дори това вярване да бъде силно, креативността е дълго повтаряна нагласа. Тя прилича на програма за хипер-детайлно свързване и възпроизвеждане на сетивни стимули, следвайки нетипичен логически контрол. Това означава, че филтрирането

Прочетете повече »
Мотивация

Как мотивирате вашия екип? По посока на или далеч от…

Един от основните уроци, които научавате в курсовете по мотивация е за Мотивацията „По посока на или Далеч от…”, още позната като Мотивация „Болка или Удоволствие”.Тази статия ще ви помогне да разберете защо хората се мотивират По посока на или

Прочетете повече »
Писане

Как лесно да актуализираме CV-то си за по-малко от час!

Най-добрият начин да напишете стойностно CV и автобиография Решено е, време е за промяна. С това следва да се замислим и върху актуализирането на нашето CV и автобиография. Тук идва моментът на отлагане и липса на мотивация да допълним опита

Прочетете повече »
Мотивация

Мотивация и лидерство

„Мотивация” е една от онези думи, чието значение често добива различни нюанси. Това включва поредица от стъпки, всяка подсилваща следващата, създаваща въображение и стимул, развиваща самочувствието, желанието за предприемане на действие, наблюдаваща резултата и преодоляваща трудностите, отговаряща конструктивно на критиките…

Прочетете повече »

Мотивация на персонала

Добрата мотивация на персонала е изключително важна за успеха на всяка една организация. Ако успявате да постигнете висока мотивация на персонала, ще получите ангажираност и енергия, които ще се вливат в развитието на бизнеса ви всеки ден. И обратното, недостатъчната мотивация на персонала води до намаляване на усилията, които се влагат в работата, по-ниска производителност и по-слаби успехи.

Вижте повече:

И все пак да поддържате мотивация на персонала не е нещо лесно и просто – ръководителите на работното място трябва да я следят и подхранват постоянно.

Какво е мотивация на персонала

Мотивация на персонала 1
Добра мотивация на персонала – гарантирани успехи

Високата мотивация на персонала означава служителите всеки ден да са в състояние да внасят в производствения процес достатъчно количество ангажираност, енергия и креативност. Това е лесно за постигане, когато задачите са интересни на служителите, но добра мотивация на персонала означава същите нива да се поддържат и при неприятни за тях дейности. Нещо повече, именно в тези моменти поддържането на мотивация на персонала е много по-важно и трудно.

Защо е толкова важно да има добра мотивация на персонала

Ясно е, че един служител с ниска работна мотивация ще работи мудно, ще избягва колкото се може повече задачи, ще прекарва доста време в размотаване или на телефона си. При липса на добра мотивация на персонала работещите са нефокусирани, не влагат енергия, не осигуряват нито скорост, нито качество на свършената работа. Това, разбира се, е похабяване на ресурсите и потенциала на бизнеса. Но и много повече – ниската мотивация на един служител може да въздейства негативно и върху останалите, като по този начин забави и влоши цялостния работен процес в компанията. В крайна сметка лошата мотивация на персонала ще доведе до по-нисък стандарт в екипа и неуспех при изпълняване на високите цели.

И обратното, добрата мотивация на персонала създава служители, които са ентусиазирани, вършат работата си добре и с гордост. Изпълняват задачите си бързо, проактивни са и искат да работят качествено както заради компанията, така и заради самите себе си.

Ползи от добрата мотивация на персонала

Мотивация на персонала 2
Ползи от добрата мотивация на персонала

Високата мотивация на персонала може да доведе до няколко конкретни и съществени ползи за компанията.

По-добра производителност. Когато целенасочено се грижите за високата мотивация на персонала, ще насърчите служителите да дават по-добри резултати от работата си, да са по-продуктивни. Резултатът е ясен: повече приходи в компанията. Но по-добрата производителност има и втори важен аспект, който се изразява в повишаване на степента на удовлетворение на самите служители. От своя страна, това води до още по-висока естествена мотивация на персонала.

Повече креативност. Когато прилагате техники за мотивация на персонала, свързани с получаване на облаги, развивате креативността на служителите. Те се чувстват подкрепени и оценени и изпитват естествено желание да поемат и да се справят с все по-сложни задачи. На практика повишената мотивация на персонала стимулира растежа на всеки един от служителите и на компанията като цяло.

По-малко отсъствия. Правилните техники на мотивация на персонала са свързани не с критичност, а с подкрепа на служителите. Когато се грижат за равномерната натовареност и благосъстоянието на хората си, управителите създават среда с минимален стрес. Такъв тип мотивация на персонала води до намаляване на отсъствията на служителите.

По-слабо текучество. Продължаваме веригата, създадена от правилната мотивация на персонала – когато хората получават бонуси за добре свършена работа и се чувстват добре на работното си място, те не искат да го напускат. Това позволява да се създаде добре функциониращ екип от опитни специалисти, които работят бързо и качествено и могат да надграждат знанията и уменията си, вместо да се работи през цялото време с хора, които тепърва се обучават и напускат, преди да покажат пълния си потенциал.

Как да постигнете и поддържате висока мотивация на персонала

  1. Мотивация на персонала с ясна визия

За да поддържате правилна мотивация на персонала, трябва да имате ясна визия, която да бъде постигната. Екипът трябва да знае в какво точно влага усилията си, за да може по-лесно да вижда успехите, които постига по пътя си. Трябва да се знае каква е следващата стъпка, какво точно трябва да бъде постигнато.

  1. Мотивация на персонала с ясни причини

Освен да знаят какво трябва да направят, служителите трябва да знаят и защо е нужно да го правят – това е втората крачка към правилната мотивация на персонала. Всяка задача трябва да е подплатена с ясно формулиран отговор на въпроса „защо е нужно“. Така всеки служител ще знае как индивидуалните му действия ще доведат за цялостното израстване на компанията, дори когато върши най-малките дейности. Това е силна мотивация на персонала на личностно ниво.

  1. Мотивация на персонала 3
    Мотивация на персонала – отлична работна среда

    Мотивация на персонала с малки ясни цели

Ясно е, че цялата компания преследва една голяма, обща цел, която обаче често е доста далечна. Правилната мотивация на персонала залага на малките цели по пътя към голямата. Така всяка една стъпка изглежда по-постижима и може да се празнува като успех. Колкото по-често успяват служителите, толкова по-удовлетворени ще се чувстват, което води до по-висока естествена мотивация на персонала да постигнат следваща и следваща цел.

  1. Мотивация на персонала чрез признание и възнаграждение

Задължителен елемент от правилната мотивация на персонала е положителната оценка, която управителите и мениджърите осигуряват. Заслуженото признание не само повишава самочувствието, но и ентусиазма, и морала на екипа. Разбира се, признанието се проявява чрез награда, но не е задължително тя да е парична, може да е жест, почивен ден или израстване в кариерата. Но със сигурност наградата е изключително важна за поддържане на добра мотивация на персонала.

  1. Мотивация на персонала чрез автономия

Не можете да поддържате добра мотивация на персонала, ако не делегирате отговорности и не давате премерена свобода. Това демонстрира доверие, което е важно за доброто самочувствие и удовлетворението на екипа.

  1. Мотивация на персонала чрез добра работна среда

Ако офисът е мрачен, не се разрешават почивки и забавления, залага се на постоянен контрол и вътрешно разделение, няма как да се получи висока мотивация на персонала. В работната среда трябва да има място за забавление и приятелска атмосфера, залегнали в принципа „работи здраво, играй здраво“. Доброто настроение със сигурност ще повиши желанието за работа.

  1. Мотивация на персонала чрез работа в екип

Сътрудничеството е задължителен елемент за създаването на висока мотивация на персонала. То позволява развитие на идеите и подобрява качеството на свършената работа заради използването на най-доброто от компетенциите на различните служители.

 

Какво е мотивация на персонала

Защо е толкова важно да има добра мотивация на персонала

Ползи от добрата мотивация на персонала

Как да постигнете и поддържате висока мотивация на персонала