
Революция в управлението на персонала
Историческият и икономически контекст е изиграл голяма роля в еволюцията на управлението на изпълнението през десетилетията. Когато човешкият капитал е изобилен, фокусът е върху това кои хора да бъдат уволнени, кои да бъдат задържани и кои да бъдат възнаградени –

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?
„Имаме страхотна фирмена култура.“ Всички сме го чували. Всички сме го казвали. Но какво означава това? Маси за пинг-понг, безплатни ястия и наливна бира? Не. Йога, часове по кросфит и масажни столове? Имаме нужда от това, но не. Обещанието да

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна
В днешната забързана ера концепцията за „промяна“ не е просто факт, а съществено важен елемент от живота. Независимо дали инсталира нов софтуер, адаптира се към изискванията на клиента, или преструктурира дейността от гледна точка на нейната ефективност, бизнесът трябва да

Основен проблем пред милениалите: “Как да общуваме с по-опитните си колеги в бизнеса?”
“Енергични”, “нетърпеливи”, “жадни за успех”. Така бива определяно поколението на милениалите, чиито брой измежду активно работещите и ръководителите на екипи тепърва ще расте. Това обаче ще постави всички тях пред ново предизвикателство – как да налагат своите идеи и да

Кратко ръководство за успешни мениджъри
Каквото и да сте научили за добрите мениджъри през годините, то никога няма да бъдете напълно подготвени за всички предизвикателства, които управлението на хора и бизнес процеси може да ви поднесе в утрешния ден. Има обаче няколко ключови качества и

Бъдещето на лидерството е добротата
Защо в личен план някои хора са щастливи, полезни и изпълнени с любов към живота, а на работа смятат, че напред се върви със сила и грубост? В живота ние активно отстраняваме токсичните взаимоотношения, тъй като знаем, че са безполезни,

Как да изградим по-устойчив екип?
Устойчивостта е от решаващо значение за адаптиране и процъфтяване в трудни времена. Съвет: Изисква се гъвкавост, а не сила. След ефекта на пандемията върху организациите се поставя въпросът как някои от тях успяха да се адаптират по-бързо от други? Отговорът е

Как да се преборите със „зависимостта“ от срещи и да се върнете на работа?
Пандемията драматично увеличи зависимостта от срещи, които се оказаха пристрастяващи – хората се чувстват претоварени, но не могат да се „отърват“ от срещите. Това неистово препускане от една сесия в друга, преработването, чувството за загуба на контрол върху времето или

Готови ли сте за Милениалите в лидерството?
Популярността на темата за милениалите нараства през последните години. Твърди се, че милениалите като поколение са трудни за управление. Обвиняват ги, че са нарцистични, егоистични, неконцентрирани и мързеливи. Стереотипи срещу реалност В бизнес средите твърдят, че милениалите са поколение на
Мотивация на персонала
Добрата мотивация на персонала е изключително важна за успеха на всяка една организация. Ако успявате да постигнете висока мотивация на персонала, ще получите ангажираност и енергия, които ще се вливат в развитието на бизнеса ви всеки ден. И обратното, недостатъчната мотивация на персонала води до намаляване на усилията, които се влагат в работата, по-ниска производителност и по-слаби успехи.
Вижте повече:
И все пак да поддържате мотивация на персонала не е нещо лесно и просто – ръководителите на работното място трябва да я следят и подхранват постоянно.
Какво е мотивация на персонала

Високата мотивация на персонала означава служителите всеки ден да са в състояние да внасят в производствения процес достатъчно количество ангажираност, енергия и креативност. Това е лесно за постигане, когато задачите са интересни на служителите, но добра мотивация на персонала означава същите нива да се поддържат и при неприятни за тях дейности. Нещо повече, именно в тези моменти поддържането на мотивация на персонала е много по-важно и трудно.
Защо е толкова важно да има добра мотивация на персонала
Ясно е, че един служител с ниска работна мотивация ще работи мудно, ще избягва колкото се може повече задачи, ще прекарва доста време в размотаване или на телефона си. При липса на добра мотивация на персонала работещите са нефокусирани, не влагат енергия, не осигуряват нито скорост, нито качество на свършената работа. Това, разбира се, е похабяване на ресурсите и потенциала на бизнеса. Но и много повече – ниската мотивация на един служител може да въздейства негативно и върху останалите, като по този начин забави и влоши цялостния работен процес в компанията. В крайна сметка лошата мотивация на персонала ще доведе до по-нисък стандарт в екипа и неуспех при изпълняване на високите цели.
И обратното, добрата мотивация на персонала създава служители, които са ентусиазирани, вършат работата си добре и с гордост. Изпълняват задачите си бързо, проактивни са и искат да работят качествено както заради компанията, така и заради самите себе си.
Ползи от добрата мотивация на персонала

Високата мотивация на персонала може да доведе до няколко конкретни и съществени ползи за компанията.
По-добра производителност. Когато целенасочено се грижите за високата мотивация на персонала, ще насърчите служителите да дават по-добри резултати от работата си, да са по-продуктивни. Резултатът е ясен: повече приходи в компанията. Но по-добрата производителност има и втори важен аспект, който се изразява в повишаване на степента на удовлетворение на самите служители. От своя страна, това води до още по-висока естествена мотивация на персонала.
Повече креативност. Когато прилагате техники за мотивация на персонала, свързани с получаване на облаги, развивате креативността на служителите. Те се чувстват подкрепени и оценени и изпитват естествено желание да поемат и да се справят с все по-сложни задачи. На практика повишената мотивация на персонала стимулира растежа на всеки един от служителите и на компанията като цяло.
По-малко отсъствия. Правилните техники на мотивация на персонала са свързани не с критичност, а с подкрепа на служителите. Когато се грижат за равномерната натовареност и благосъстоянието на хората си, управителите създават среда с минимален стрес. Такъв тип мотивация на персонала води до намаляване на отсъствията на служителите.
По-слабо текучество. Продължаваме веригата, създадена от правилната мотивация на персонала – когато хората получават бонуси за добре свършена работа и се чувстват добре на работното си място, те не искат да го напускат. Това позволява да се създаде добре функциониращ екип от опитни специалисти, които работят бързо и качествено и могат да надграждат знанията и уменията си, вместо да се работи през цялото време с хора, които тепърва се обучават и напускат, преди да покажат пълния си потенциал.
Как да постигнете и поддържате висока мотивация на персонала
- Мотивация на персонала с ясна визия
За да поддържате правилна мотивация на персонала, трябва да имате ясна визия, която да бъде постигната. Екипът трябва да знае в какво точно влага усилията си, за да може по-лесно да вижда успехите, които постига по пътя си. Трябва да се знае каква е следващата стъпка, какво точно трябва да бъде постигнато.
- Мотивация на персонала с ясни причини
Освен да знаят какво трябва да направят, служителите трябва да знаят и защо е нужно да го правят – това е втората крачка към правилната мотивация на персонала. Всяка задача трябва да е подплатена с ясно формулиран отговор на въпроса „защо е нужно“. Така всеки служител ще знае как индивидуалните му действия ще доведат за цялостното израстване на компанията, дори когато върши най-малките дейности. Това е силна мотивация на персонала на личностно ниво.
Мотивация на персонала – отлична работна среда Мотивация на персонала с малки ясни цели
Ясно е, че цялата компания преследва една голяма, обща цел, която обаче често е доста далечна. Правилната мотивация на персонала залага на малките цели по пътя към голямата. Така всяка една стъпка изглежда по-постижима и може да се празнува като успех. Колкото по-често успяват служителите, толкова по-удовлетворени ще се чувстват, което води до по-висока естествена мотивация на персонала да постигнат следваща и следваща цел.
- Мотивация на персонала чрез признание и възнаграждение
Задължителен елемент от правилната мотивация на персонала е положителната оценка, която управителите и мениджърите осигуряват. Заслуженото признание не само повишава самочувствието, но и ентусиазма, и морала на екипа. Разбира се, признанието се проявява чрез награда, но не е задължително тя да е парична, може да е жест, почивен ден или израстване в кариерата. Но със сигурност наградата е изключително важна за поддържане на добра мотивация на персонала.
- Мотивация на персонала чрез автономия
Не можете да поддържате добра мотивация на персонала, ако не делегирате отговорности и не давате премерена свобода. Това демонстрира доверие, което е важно за доброто самочувствие и удовлетворението на екипа.
- Мотивация на персонала чрез добра работна среда
Ако офисът е мрачен, не се разрешават почивки и забавления, залага се на постоянен контрол и вътрешно разделение, няма как да се получи висока мотивация на персонала. В работната среда трябва да има място за забавление и приятелска атмосфера, залегнали в принципа „работи здраво, играй здраво“. Доброто настроение със сигурност ще повиши желанието за работа.
- Мотивация на персонала чрез работа в екип
Сътрудничеството е задължителен елемент за създаването на висока мотивация на персонала. То позволява развитие на идеите и подобрява качеството на свършената работа заради използването на най-доброто от компетенциите на различните служители.
Какво е мотивация на персонала
Защо е толкова важно да има добра мотивация на персонала
Ползи от добрата мотивация на персонала
Как да постигнете и поддържате висока мотивация на персонала