clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Как привличаме външни и вътрешни клиенти за бизнеса си?

calendar 08.03.2024

Сподели:

Как привличаме външни и вътрешни клиенти за бизнеса си?

ВЪНШНИ КЛИЕНТИ

Как привличаме клиенти за бизнеса си? „Да спечелим доверието на нашите клиенти“, „Добри сме, защото клиентите ни се доверяват“, „Всеки клиент е ценен за нас“.
Стараем се да привлечем и задържим клиентите си, чрез професионализъм, позитивно отношение, доверие и изгодни предложения, които да ни осигурят дългосрочно сътрудничество и да ги превърне наши партньори за години напред.
Дългосрочно сътрудничество се изгражда бавно, но за сметка на това е стабилна основа за постигане на взаимен напредък и печалби.

ВЪТРЕШНИ КЛИЕНТИ

Това са хората в компанията и онези извън нея, които са необходими и искаме да привлечем. Кандидатите за работа в компаниите се привличат по много от същите причини, по които се привличат клиенти или потребители. Кандидатите за работа искат да работят за компания, пълна със страхотни шефове и колеги, точно толкова (дори повече), отколкото клиентите, които искат да купят от компания, пълна със страхотни хора. Мисля, че има много смисъл в това да превърнете тактиките, които използвате за повишаване на продажбите във вашата компания, в неразделна част от процеса по набиране на нови служители.
Маркетингът отдавна се е превърнал в модел за връзка между компания и потребител. Маркетолозите използват събраните данни, за да научат към кого да се насочат и как бизнесът да се възползва. Чрез тези данни маркетинг хората успяват да разберат почти всичко за демографията на потребителите, навиците за пазаруване, начина на живот и личностните черти. Маркетинговите проучвания позволяват по-високо от всякога ниво на връзки, взаимодействия и познаване между компаниите и потребителите. Тази е и вярната стратегия за проучване на кандидати. Това ще ви помогне бързо да се ориентирате как и къде да се насочите в търсене на служители.
Независимо дали в маркетинга или в наемането на работа, трябва да се съсредоточите върху всяко взаимодействие, което вашата компания има с всеки потребител или в конкретния случай потенциалния служител. Проучването на ситуацията с кандидатите трябва да започне преди процеса по подбор. Така вие да влезете в него подготвени и информирани.

БЪДЕТЕ ОТВОРЕНИ КЪМ РАЗЛИЧНИ КАНДИДАТИ

Културното многообразие е една от най-силните характеристики на една компания. Свежите нови идеи отвън могат да донесат различен и иновативен опит, който да се добави към ценностите на компанията. Другото различно виждане или начин на работа може да добави чудесни и многообразни възможности и решения, които ще ви донесат успех.

РЕКЛАМИРАЙТЕ ПО НАЙ–ДОБРИЯ НАЧИН РАБОТОДАТЕЛСКА СИ МАРКА

Превърнете създаването на вашата обява в атрактивна, модерна и позитивна реклама и в събитие, което ще привлече най-добрите кандидати за работа. Само тогава те ще обърнат внимание и ще разгледат възможността да се присъединят към една чудесна среда за работа. Докато „продавате“ вашата компания на потенциални кандидати, едно от най-важните неща, които трябва да им представите, за да ги заинтригувате, е вашата работодателска марка, която се състои от ценности, фокус и решения за бизнеса. Тази стъпка е важна и до голяма степен може да преодолее разликата между компанията, която сте в момента и стремежа към още по-добър employee brand”.
Двете важни неща, които искат “X,Y,Z” поколенията служители, e гъвкавост и свобода за иновации. Ако във вашата работодателска марка липсват тези възможности, тогава попитайте настоящите си служители как това да се промени.

ВАШИЯТ ШАНС ДА ПРИВЛЕЧЕТЕ ПРАВИЛНИЯ ТАЛАНТ Е ДА НАСОЧИТЕ ТЪРСЕНЕТО ВЪВ ВЯРНАТА ПОСОКА

С характеристика на длъжността, която да включва най-важните за вас критерии, които да привлекат онзи стойностен служител, който ви е необходим. И все пак, ако успеете да направете целия процес индивидуален, доколкото е възможно, това със сигурност ще е ключ към задържане на внимание на потенциални служители.
За да продавате вашата компания на пазара на труда като такава, в която служителите искат да работят, общувайте с кандидатите, използвайки същите нива на специфични групи, както и при маркетинговите кампании.

ВСИЧКО СЕ СВЕЖДА ДО КОМУНИКАЦИЯТА

За кандидатите, които ще поканите и те ще станат ваши служители, тази комуникация е даденост. За останалите е разочароващо преживяване, когато не е дадена навременна и честна обратна връзка защо не са попаднали сред одобрените. Кандидатите, които не са сред поканените от вас, също са отделили време и внимание на вашата компания. Не трябва да са разочаровани, а да излязат от процеса на подбор с усещането, че са били на едно страхотно място и са разговаряли със страхотни хора.
Защото кой знае? Може след време пътищата ви отново да се пресекат.
Както при маркетинговите проучвания и привличания на клиентите, индивидуалните и специфични подходи на комуникация са онова, което отличава таланта. Също прави проекта, върху който сте работили, толкова успешен и инвестираните усилия заслужени. Същото е и при подбора на кандидати.
Това означава да направите целия процес по привличане на таланти приветлив, примамлив и индивидуален, както изисква имиджа на вашата компания.

Ние можем да Ви помогнем с подбор и оценка на Вашия персонал, както и с развитието на Вашата организация.

Автор: Мариета Рашевска

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

05.03.2025

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

В ерата на социалното споделяне хората, които работят заедно, знаят все повече и повече един за друг. Като цяло това…

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

28.02.2025

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

Поставя ли изкуственият интелект отново на дневен ред въпроса: По какъв начин човешкото същество съчетава знание, анализ на информация и…

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

13.02.2025

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

Множество проучвания показват, че повишенията все още до голяма степен са награда за минали резултати и че организациите продължават да…

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

07.01.2025

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

Докато навлизаме в 2025 г., пейзажът на продажбите се развива по-бързо от всякога. Дните на универсалните реклами и транзакционните продажби…

Shopping cart0
Няма продукти в количката