clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Как привличаме външни и вътрешни клиенти за бизнеса си?

calendar 08.03.2024

Сподели:

Как привличаме външни и вътрешни клиенти за бизнеса си?

ВЪНШНИ КЛИЕНТИ

Как привличаме клиенти за бизнеса си? „Да спечелим доверието на нашите клиенти“, „Добри сме, защото клиентите ни се доверяват“, „Всеки клиент е ценен за нас“.
Стараем се да привлечем и задържим клиентите си, чрез професионализъм, позитивно отношение, доверие и изгодни предложения, които да ни осигурят дългосрочно сътрудничество и да ги превърне наши партньори за години напред.
Дългосрочно сътрудничество се изгражда бавно, но за сметка на това е стабилна основа за постигане на взаимен напредък и печалби.

ВЪТРЕШНИ КЛИЕНТИ

Това са хората в компанията и онези извън нея, които са необходими и искаме да привлечем. Кандидатите за работа в компаниите се привличат по много от същите причини, по които се привличат клиенти или потребители. Кандидатите за работа искат да работят за компания, пълна със страхотни шефове и колеги, точно толкова (дори повече), отколкото клиентите, които искат да купят от компания, пълна със страхотни хора. Мисля, че има много смисъл в това да превърнете тактиките, които използвате за повишаване на продажбите във вашата компания, в неразделна част от процеса по набиране на нови служители.
Маркетингът отдавна се е превърнал в модел за връзка между компания и потребител. Маркетолозите използват събраните данни, за да научат към кого да се насочат и как бизнесът да се възползва. Чрез тези данни маркетинг хората успяват да разберат почти всичко за демографията на потребителите, навиците за пазаруване, начина на живот и личностните черти. Маркетинговите проучвания позволяват по-високо от всякога ниво на връзки, взаимодействия и познаване между компаниите и потребителите. Тази е и вярната стратегия за проучване на кандидати. Това ще ви помогне бързо да се ориентирате как и къде да се насочите в търсене на служители.
Независимо дали в маркетинга или в наемането на работа, трябва да се съсредоточите върху всяко взаимодействие, което вашата компания има с всеки потребител или в конкретния случай потенциалния служител. Проучването на ситуацията с кандидатите трябва да започне преди процеса по подбор. Така вие да влезете в него подготвени и информирани.

БЪДЕТЕ ОТВОРЕНИ КЪМ РАЗЛИЧНИ КАНДИДАТИ

Културното многообразие е една от най-силните характеристики на една компания. Свежите нови идеи отвън могат да донесат различен и иновативен опит, който да се добави към ценностите на компанията. Другото различно виждане или начин на работа може да добави чудесни и многообразни възможности и решения, които ще ви донесат успех.

РЕКЛАМИРАЙТЕ ПО НАЙ–ДОБРИЯ НАЧИН РАБОТОДАТЕЛСКА СИ МАРКА

Превърнете създаването на вашата обява в атрактивна, модерна и позитивна реклама и в събитие, което ще привлече най-добрите кандидати за работа. Само тогава те ще обърнат внимание и ще разгледат възможността да се присъединят към една чудесна среда за работа. Докато „продавате“ вашата компания на потенциални кандидати, едно от най-важните неща, които трябва да им представите, за да ги заинтригувате, е вашата работодателска марка, която се състои от ценности, фокус и решения за бизнеса. Тази стъпка е важна и до голяма степен може да преодолее разликата между компанията, която сте в момента и стремежа към още по-добър employee brand”.
Двете важни неща, които искат “X,Y,Z” поколенията служители, e гъвкавост и свобода за иновации. Ако във вашата работодателска марка липсват тези възможности, тогава попитайте настоящите си служители как това да се промени.

ВАШИЯТ ШАНС ДА ПРИВЛЕЧЕТЕ ПРАВИЛНИЯ ТАЛАНТ Е ДА НАСОЧИТЕ ТЪРСЕНЕТО ВЪВ ВЯРНАТА ПОСОКА

С характеристика на длъжността, която да включва най-важните за вас критерии, които да привлекат онзи стойностен служител, който ви е необходим. И все пак, ако успеете да направете целия процес индивидуален, доколкото е възможно, това със сигурност ще е ключ към задържане на внимание на потенциални служители.
За да продавате вашата компания на пазара на труда като такава, в която служителите искат да работят, общувайте с кандидатите, използвайки същите нива на специфични групи, както и при маркетинговите кампании.

ВСИЧКО СЕ СВЕЖДА ДО КОМУНИКАЦИЯТА

За кандидатите, които ще поканите и те ще станат ваши служители, тази комуникация е даденост. За останалите е разочароващо преживяване, когато не е дадена навременна и честна обратна връзка защо не са попаднали сред одобрените. Кандидатите, които не са сред поканените от вас, също са отделили време и внимание на вашата компания. Не трябва да са разочаровани, а да излязат от процеса на подбор с усещането, че са били на едно страхотно място и са разговаряли със страхотни хора.
Защото кой знае? Може след време пътищата ви отново да се пресекат.
Както при маркетинговите проучвания и привличания на клиентите, индивидуалните и специфични подходи на комуникация са онова, което отличава таланта. Също прави проекта, върху който сте работили, толкова успешен и инвестираните усилия заслужени. Същото е и при подбора на кандидати.
Това означава да направите целия процес по привличане на таланти приветлив, примамлив и индивидуален, както изисква имиджа на вашата компания.

Ние можем да Ви помогнем с подбор и оценка на Вашия персонал, както и с развитието на Вашата организация.

Автор: Мариета Рашевска

Защо добротата на работното място се отплаща

20.11.2024

Защо добротата на работното място се отплаща

Когато безпокойството е високо и моралът е нисък, добротата не е лукс - тя е необходимост. С масовите съкращения, икономическата…

АЛЕГОРИЯ НА ПЕЩЕРАТА НА ПЛАТОН

20.08.2024

АЛЕГОРИЯ НА ПЕЩЕРАТА НА ПЛАТОН

В пещера живеят хората оковани във вериги.  Прекарват живота си в тъмнина. Гледайки към идващата отвън светлина, виждат само отражения,…

ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ: СТРАТЕГИИ ЗА БИЗНЕС ЛИДЕРИ

19.08.2024

ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ: СТРАТЕГИИ ЗА БИЗНЕС ЛИДЕРИ

Вземането на решения е основно умение, необходимо в почти всеки аспект от живота, от личния избор до професионалните стратегии. Тук…

УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА: СТРАТЕГИИ И ДОБРИ ПРАКТИКИ

19.08.2024

УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА: СТРАТЕГИИ И ДОБРИ ПРАКТИКИ

Управлението на риска е основна задача в организациите, включваща идентифициране, анализ и реакция на рискови фактори през целия живот на…

Shopping cart0
Няма продукти в количката