clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Брандингът е акт на лидерство

calendar 08.03.2024

Сподели:

Брандингът е акт на лидерство

… който може да промени света към по-добро.

Джена беше на 25, когато затвори сделка с голям клиент за дизайна на техния бранд. Отне ми няколко минути да разбера какво ми казваше по телефона, тъй като беше много развълнувана. След като слезе отново на земята, осъзнах, че се нуждае от помощта ми.

Когато се срещнахме по-късно, тя започна да говори за цветовете, линиите, характеристиките на името, логото, изпълвайки цялата ми всекидневна с макети и дизайнерски табла.

Червеното ли ти харесва или жълтото?… Лъвът означава сила, но тигърът е ловък,… О, не, бикът е по-силен,… Тя говори и за двама ни.

“Защо се усмихваш?”, попита ме в някакъв момент. Беше защото тя ми напомняше на фраза, която прочетох в блога на Сет Годън: “Трябва ти повече от шапка, за да бъдеш каубой”, обяснявайки определението за бранд.

Мислех си за историята как Джена започна кариерата си в брандинга, защото това е начинът, по който повечето хора виждат брандинга. Каубойска шапка или костюм на супергерой, вярвайки, че това е досатъчно да привлечеш хората.

И, ако е Хелоуин, хората ще се усмихват и ще вярват, че си човек с костюм, който се преструва на някой друг, но това не си ти. А през всички останали дни от годината твоят костюм не означава нищо, ако ти не представляваш неговите ценности. И, като голият крал, ще се чудиш, защо никой не се отнася подобаващо с теб.

Брандингът е акт на лидерство. Брандинг процесът те предизвиква да се гмурнеш надълбоко в бранда си и да идентифицираш уникалността, качествата и ценностите, нужни за направата на костюма. Той предизвиква теб и, най-вече, предизвиква причината – защо съществуваш като бранд.

Брандингът е обещание, което даваш на хората, когато носиш този костюм. Не е дизайнът, цветовете и името ти, а какво символизира костюмът.

Брандингът може да промени света не само защото те прави да изглеждаш по-добре, а защото те кара да работиш по-усилено, по-умно и показва на хората, че обичаш онова, което правиш. И това искат да видят хората преди да те последват.

Повечето хора “излъскват” своите символи всеки ден, чудейки се коя маркетинг стратегия се е объркала или мислейки, че им трябват повече търговци, които да говорят с повече хора.

Това, което се е объркало е, че клиентът не може да те разпознае, сякаш не знае какво се бориш. Защо да купи от теб, защо съществуваш.

Ти си супергерой. Твоят бранд е единствен по рода си. Твоят продукт е онова, което търсят хората.

Нямаш нужда от повече ресурси да ги намериш. Може би те са точно тук, но така и не са разбрали какъв е твоят продукт. Или още по-лошо, ти не знаеш къде са хората, които искат продукта ти.

Спри да мислиш как да промениш името, дизайна на логото или да плащаш състояние за обновяване на магазина си.

Това, от което се нуждаеш, е да отговориш на въпроса “защо хората трябва да спрат и да купят от мен?“.

Един съвет: Не е важно да знаеш отговора. Важното е да разбереш, че трябва да минеш през процеса, който ще те заведе до правилния отговор.

И още нещо! Ние тъкмо променихме своя брандинг. Излъскахме символите, добавихме някои цветове и нарисувахме красиви линии. Да, направихме го според това, което представляваме.

Но, дълго преди да начертаем първата линия, прекарахме часове, изучавайки своите уникални качества и защо хората трябва да спрат и да купят от нас.

Автор: Костантино Росел

12-те елемента на емоционалната интелигентност. Какво е необходимо да развиете?

08.03.2024

12-те елемента на емоционалната интелигентност. Какво е необходимо да развиете?

Тя е харесван мениджър на малък екип. Мила и уважителна, чувствителна към нуждите на другите. Решава проблеми; склонна е да…

Вашата емоционална интелигентност автентична ли е или самоцелна?

08.03.2024

Вашата емоционална интелигентност автентична ли е или самоцелна?

Възможно е несъзнателно да фалшифицирате емоциите си. Подобно на копия на луксозни часовници или чанти, има емоции и действия, които…

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

08.03.2024

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

В днешната забързана ера концепцията за „промяна“ не е просто факт, а съществено важен елемент от живота. Независимо дали инсталира…

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

08.03.2024

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

„Имаме страхотна фирмена култура.“ Всички сме го чували. Всички сме го казвали. Но какво означава това? Маси за пинг-понг, безплатни…

Shopping cart0
Няма продукти в количката