Знаете ли за тези 3 модерни практики в областта на човешките ресурси?
Навремето, Дирекция Човешки ресурси беше мястото, където се подаваха документи и оплаквания. За щастие, днешните практики в областта на човешките ресурси са фокусирани върху поставянето на хората на първо място. Специалистите се стремят да създадат най-добрата среда за служителите, така че хората да бъдат ангажирани в работата си.
Тези цели и предизвикателства, изискват различни умения и инструменти от мениджъра ЧР. За да сте в крак с модерните практики в областта, трябва да познавате най-новите тенденции. И по-важното: как те подобряват организацията. Трите модерни практики в областта на човешките ресурси за успех днес са: фокус върху емпатията, използване на данните и превръщането на анализа в стратегия. Ето малко повече и за трите:
1. Фокусирайте се върху емпатията
Хората са такива каквито са и ще донесат частица от себе си на работното място. Някои, и това е чудесно, цялото си Аз. Съпричастността е ключово умение на професионалиста в областта на човешките ресурси, което помага на всеки един от нас да бъде себе си на работното място. Или както казва Даун Шарифан от Слак, “Животът е сложен и нещата се случват. Кои сме ние в нашия личен живот, се пренася на работа. Ако преминавате през развод, ако вашето дете е болно, ако сте претърпели автомобилна катастрофа по пътя към работа, това повлиява на способността ви да отидете и да правите дори обикновени неща, като изнасяне на презентация пред борда, например.“
Работното място трябва да бъде място, където хората се чувстват сигурни и подкрепяни. Това означава да отидете отвъд простото потупване по гърба. Хората в една организация трябва да са там един за друг.
Съвет: Разгледайте допълнителните придобивки, които компанията ви предлата и процента служители, които ползват всяка една от тях. Виждайки какво е популярно и какво не, разкрива начини да направите промени, които по-добре ще свързват хората.
За професионалист в областта на хората, това означава да се осигурят на служителите ресурси в момент на нужда и да им се даде възможност да знаят какви опции предлага пакетът от обезщетения. Например, ако вашата компания предлага услуги за психично здраве, уверете се, че всеки знае как да се възползва от тях, ако и когато е необходимо.
2. Разгледайте данните
Днес има начини да записвате и проследявате данни за всичко. Числата са новият най-добър приятел на HR-a. А както докладът на Deloitte от 2017 г. установи: 71% от организациите вече възприемат анализа на хората като приоритет в своята организация.
Защо? Защото анализирането на хората поставя мост над пропастта, която съществува в много организации между отдел човешки ресурси и изпълнителното ръководство. Помните преди години колко трудно се предлагаха инициативи в областта на ЧР – задължително трябваше да докажем на висшестоящите финансовата възвращаемост на инвестицията.
Данните са в състояние да определят количествено много аспекти от опита на служителите по начин, който има смисъл за лидерите. Те вече могат да разберат защо ангажираността е важна и как тя влияе на крайния резултат.
Съвет: Използвайте нашата петстепенна стратегия, за да гарантирате, че разбирате и използвате всичките си данни за хората – получава се пълна картина за това какво се случва.
На снимката по-долу процесът започва с установяване на началната позиция, след което се свързва проучването с опита на служителите. След това наблюдавате напредъка и развивате ефективността на служителите. И накрая, определяте основните проблеми и провеждате задълбочено проучване, за да съберете повече информация за това, което се случва.
3. Превърнете анализа в стратегия
Анализите на хората предоставят ценна информация за организацията, а следващата стъпка е намирането на начин да приложите практиките в областта на ЧР по стратегически начин за създаване на промяна.
Ако данните сочат, че организацията има слабо задържане и ниска ангажираност на служителите, трябва да намерим начин да отстраним това. Когато работите с други лидери на компании, можете да свържете всички точки и да създадете план за действие.
Като се има предвид, че HR професионалистите жонглират с много топки, това не винаги е лесно. Но участието във всичко, от преживяванията на служителите, до бюджета за заплати, до ученето и развитието, ви дава уникална перспектива. И след като планът е в сила, професионалистите в областта на човешките ресурси трябва да го изпълнят и коригират, ако е необходимо.
Съвет: Никога не спирайте официално да събирате отзиви от хора. Всъщност, препоръчваме следната обратна връзка за непрекъснато усъвършенстване.
Кръгът се затваря, когато изгпадите проучването си. Това включва избора на правилните въпроси и събирането на отговорите за ситуацията, с която се занимавате. След това погледнете резултатите и ги сравнете с други показатели в отрасъла. Това ще ви помогне да решите какви действия да предприемете, което е последната част от цикъла. Споделяте резултатите и плана за подобряване на организацията. След това цикълът започва отново с ново проучване.
HR-ът ще продължи да се развива
Има толкова много велики неща, които се случват в областта на човешките ресурси в момента. И ако се придържате към най-новите практики, със сигурност ще поставите функцията на едно ново, по-високо ниво в компанията.
Научи повече за НЛП Сертификационни курсове и бизнес академии.
Автор: НЛП България