clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Тиймбилдингът – кога и как да го използваме?

calendar 08.03.2024

Сподели:

Тиймбилдингът – кога и как да го използваме?

Когато говорим за тиймбилдинг изниква следната мисъл: „Някои екипи работят усилено, забавляват се и изпълняват задачата. Други екипи са окаяни и неефективни, въпреки че всички техни членове работят два пъти по-усилено от нормалното. Защо е така?“

Макс Ландсбърг – Даото на коучинга

През последните няколко години видяхме как бизнесът се отдалечава от конкурентната работна среда и започва да разглежда сътрудничеството на своя персонал като ключ към успеха. Като част от тази промяна все повече компании в България предприемат редовни дейности за изграждане на екип и разчитат на вече популярния и у нас тиймбилдинг. Други го смятат за ненужно и неефективно средство, обикновено свързано със загуба на време.

Но защо тиймбилдингът наистина е толкова важен и кога да го използваме?

Английската дума “team” е съкращение от „Together everyone achieves more”  (Като сме заедно всеки постига повече). В редица проучвания мениджъри е трябвало да определят най-важнaта черта на перфектния служител. Във всички на първо място сред отговорите е: „да бъде екипен играч“. Независимо дали у дома, в обществото или на работното място, на всеки от нас се налага да бъде функционална част от екип и усвояването на това качество е ценен урок за всеки служител.

Когато забелязваме, че служителите в екипа ни трудно постигат поставените цели, има няколко въпроса, които трябва да си зададем и на които да си отговорим.

  • Каква цел гони този екип?
  • Кой ще бъде включен в екипа?
  • От какви правила и насоки се нуждае?
  • Кой ще е отговорен за всичко това?
  • Как екипът ще взима решения?

След като си отговорим на тези въпроси, трябва да организираме екипни мотивационни игри. Те много лесно могат да покажат на водещия дали има проблем и да ангажират участниците в процеса. Тогава резултатът няма да е само забавление, а ще бъде и увеличена продуктивност на екипа. Ето пет основни причини да използваме мотивационни игри :

  1. Помагат на мениджъра бързо да определи отправната точка
  2. Игрите помагат да се изгради морала в екипа
  3. Помагат на членовете да се научат да си вярват един на друг
  4. Те са средство членовете на екипа да станат по-гъвкави и адаптивни
  5. Игрите осигуряват възможността членовете да се свържат помежду си

Освен изброените причини, мотивационните игри са бързи и лесни за прилагане, ниско бюджетни са и с малък риск за неблагоприятен ефект върху членовете на екипа.

Пример за екипа на ЕФ ЕФ Груп България

Ярък пример за ефективността на тиймбилдинга ни даде фирма ЕФ ЕФ Груп България, която през изминалия месец изпълни проекта си  “Game of Stores”. Tой беше един по-различен тиймбилдинг от тези, които сме свикнали да виждаме.  Проектът се проведе под формата на състезателни игри  между екипите на различните обекти на компанията.

В състезанието взеха участие общо 40 души, които споделят, че са щастливи от преживяването, което е оставило  следа в тях, и намират реални екипни ползи след приключването му. Служителите  не просто смениха рутинното работно ежедневие, но и си подариха голяма доза забавление за пораснали.
Организаторите бяха подготвили изпитания, за достигането на които се изисква взаимна подкрепа и силна мотивация. Ползотворната работа в екип беше подложена на сериозно изпитание, но духът на служителите и синхронът между тях бяха впечатляващи и отразиха тяхната съвместна работа. А най-хубавото беше, че освен многото забавление, участниците съчетаха своето сближаване с правенето на добро, като по време на състезанията събраха пари, които отидоха в подкрепа  на детски клуб по лека атлетика. Това им донесе още по-голямо удовлетворение.

„Да се съберем е началото, Да останем заедно е напредък, Да работим заедно е успех.“

Хенри Форд

Автори: Иво Маринов и Мартина Веселинова

Запишете се на обучението Управление на хора и задачи.

АЛЕГОРИЯ НА ПЕЩЕРАТА НА ПЛАТОН

20.08.2024

АЛЕГОРИЯ НА ПЕЩЕРАТА НА ПЛАТОН

В пещера живеят хората оковани във вериги.  Прекарват живота си в тъмнина. Гледайки към идващата отвън светлина, виждат само отражения,…

ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ: СТРАТЕГИИ ЗА БИЗНЕС ЛИДЕРИ

19.08.2024

ВЗЕМАНЕ НА РЕШЕНИЯ: СТРАТЕГИИ ЗА БИЗНЕС ЛИДЕРИ

Вземането на решения е основно умение, необходимо в почти всеки аспект от живота, от личния избор до професионалните стратегии. Тук…

УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА: СТРАТЕГИИ И ДОБРИ ПРАКТИКИ

19.08.2024

УПРАВЛЕНИЕ НА РИСКА: СТРАТЕГИИ И ДОБРИ ПРАКТИКИ

Управлението на риска е основна задача в организациите, включваща идентифициране, анализ и реакция на рискови фактори през целия живот на…

УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОМЕНИТЕ: СТРАТЕГИИ, ПРИНЦИПИ И НАЙ-ДОБРИ ПРАКТИКИ

19.08.2024

УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОМЕНИТЕ: СТРАТЕГИИ, ПРИНЦИПИ И НАЙ-ДОБРИ ПРАКТИКИ

Въведение Управлението на промените е систематичен подход за справяне с прехода или трансформацията на целите, процесите или технологиите на организацията.…

Shopping cart0
Няма продукти в количката