clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

10-те черти на “идеалния” шеф

calendar 08.03.2024

Сподели:

10-те черти на “идеалния” шеф

Една компания може да похарчи всичките си пари за набиране, интервюиране и наемане на най-добрите служители. Но ако шефът е кретен, тези хора ще си тръгнат при първия удобен случай.

От друга страна, ако имате страхотни мениджъри и тийм лидери, не само ще получите най-доброто от хората си, но и те ще останат с вас по-дълго.

В продължение на повече от 10 години, Google провежда проучване, наречено Project Oxygen. Целта е да се открие какво прави един идеален мениджър, за да могат лидерите в компанията да развият тези качества и поведения. Проучването се е отплатило, тъй като през годините Google има голямо подобрение в удовлетворението, представянето и текучеството на служители.

Интересното е, че техническите умения имат много по-малко значение, отколкото предполагате. Това, което е много по-важно, е емоционалната интелигентност – умението да разбираш и управляваш както собствените си емоции, така и тези на другите.

Според Google, един добър шеф…

1. Е добър коуч


Вместо да решават всеки проблем в момента, в който се появи, най-добрите мениджъри го използват, за да научат на нещо служителите си. Те насочват екипите си и споделят добри практики, когато е необходимо. Това позволява на екипа да натрупа ценен опит и да израства.Вижте всичко за Лидерската ни академия! Научете лидерските стратегии за управление на процеси и хора

2. Дава възможности на екипа и не микроуправлява.


Чували ли сте някой служител да каже: “Обичам да ме гледат под микроскоп.”?
Тъкмо обратното, великите мениджъри дават на хората свободата, от която се нуждаят: свобода да изпробват идеите си, да поемат рискове и да правят грешки. Те също предоставят инструментите, от които служителите им имат нужда, и разрешават гъвкав график и работна среда.

3. Създава работна среда, която показва загриженост за успеха и благополучието на хората.


В друго изследване, Google открива, че от ключово значение за представянето на един екип, е създаването на “психологически безопасна” среда. В един екип с висока психологическа сигурност, хората се чувстват спокойни да поемат рискове. Чувстват се уверени, че никой в екипа няма да ги накаже, че са си признали грешка, задали са въпрос или са предложили нова идея. С други думи, добрите екипи успяват с доверие, а добрите мениджъри помагат да се изгради това доверие.Вижте още: Кратко ръководство за успешни мениджъри


4. Е продуктивен и ориентиран към резултатите.


Добрите мениджъри са също и добри членове на екипа. Постигат това с дaване на правилен пример и вършене на мръсната работа, когато е необходимо. Те не се плашат да запретнат ръкави и да помогнат, а това мотивира техния екип.


Ако желаете  да обогатите арсенала си от умения за ангажиране на служителите и повишаване на продуктивността, разгледайте нашата Мениджърска академия 

5. Е добър комуникатор – слуша и споделя информация.


Най-добрите мениджъри са добри слушатели. Това има помага да разберат екипите си и да покажат емпатия. Освен това, те осъзнават, че знанието е сила. За това са открити и споделят информация с екипите си, за да могат хората да знаят причината за работата, която вършат.

6. Подкрепя кариерното развитие и обсъжда представянето.


Добрите мениджъри окуражават хората си, като дават честни и конкретни похвали. Но не се страхуват да дават и критична обратна връзка – по един тактичен и конструктивен начин.

Те инвестират в хората, като им помагат да постигнат своите лични кариерни цели. Правейки го, естествено успяват да мотивират екипите да дават всичко от себе си.

7. Има ясна визия и стратегия за екипа.


Добрите мениджъри знаят точно къде е екипът в момента, накъде са тръгнали, и какво е нужно, за да стигнат. Чрез добра комуникация, се уверяват, че всеки член на екипа разбира своята лична роля в осъществяването на стратегията.

8. Има ключови технически умения, с които предоставя помощ и съвети на екипа.


Добрите мениджъри разбират от работата на своите служители, включително от техните всекидневни задачи и предизвикателства.

Ако мениджърът се премести в нов отдел, той или тя ще отдели време да разбере естеството на работа, и да изгради доверие преди да прави големи промени или да предлага съвети.

9. Сътрудничи ефективно.


Лошите мениджъри виждат екипа си като работещ срещу останалите екипи в компанията. Добрите мениджъри виждат голямата картина. Те работят за доброто на компанията като цяло и окуражават екипите си да правят същото.

10. Е твърд в решенията си.


Великите мениджъри не са импулсивни, но са решителни. След като разберат фактите и обмислят различните възможности, те пристъпват към действие – дори това да изисква мерки, които не всички харесват.

Ако вашата компания може да обучи мениджърите да правят тези 10 неща, ще изградите доверие и ще вдъхновите хората си да бъдат най-добрата своя версия.

Те ще ви следват, но не защото трябва. А защото искат.

Автор: НЛП България

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

05.03.2025

Как лидерите могат да се отворят към своите екипи, без да споделят твърде много?

В ерата на социалното споделяне хората, които работят заедно, знаят все повече и повече един за друг. Като цяло това…

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

28.02.2025

Изкуствен интелект и Принципи на сугестивната комуникация

Поставя ли изкуственият интелект отново на дневен ред въпроса: По какъв начин човешкото същество съчетава знание, анализ на информация и…

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

13.02.2025

Наемайте лидери за това, което могат, а не за това, което са постигнали в миналото

Множество проучвания показват, че повишенията все още до голяма степен са награда за минали резултати и че организациите продължават да…

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

07.01.2025

Топ умения за продажби през 2025 г.: Овладяване на изкуството да продавате в един променящ се свят

Докато навлизаме в 2025 г., пейзажът на продажбите се развива по-бързо от всякога. Дните на универсалните реклами и транзакционните продажби…

Shopping cart0
Няма продукти в количката