Защо добротата на работното място се отплаща
Когато безпокойството е високо и моралът е нисък, добротата не е лукс – тя е необходимост. С масовите съкращения, икономическата несигурност и геополитическото напрежение, любезността е необходима сега повече от всякога, особено на работното място.
Изследванията показват, че добротата дава положителни резултати за бизнеса. Ако сте нововъзникващ лидер, любезното отношение към служителите ви може да ви помогне да задържите най-добрите таланти, да създадете процъфтяваща култура, да увеличите ангажираността на служителите и да подобрите производителността. Когато хората получат комплимент или думи на признание, това им помага да се чувстват по-пълноценни, повишава самочувствието им, подобрява самооценката им и предизвиква положителни емоции. Резултатът: по-щастливи, по-ангажирани служители.
На индивидуално ниво, когато участвате в актове на доброта, това повишава серотонина и допамина – невротрансмитери в мозъка, които насърчават чувството на удовлетворение и благополучие. Той също така освобождава ендорфини, естествените болкоуспокояващи на тялото ви.
Десетилетия изследвания го подкрепят: Добротата е добра за всички.
Как да бъдем по-мили на работа
Независимо дали току-що навлизате в работната сила, започвате нова работа или преминавате към управление на хора, добротата може да бъде ценен атрибут, който говори много за вашия характер, ангажираност и дългосрочна стойност. Нещо повече, когато проявявате доброта, вашата добра воля ще насърчи същото в другите във вашата организация. Ето няколко прости процедури, които можете да интегрирате в ежедневието си на работа, които ще разпространят доброта и ще помогнат за създаването на култура на доброта във вашата организация.
Практикувайте радикална грижа за себе си.
Може да е предизвикателство да запомните, че да бъдем добри към другите трябва да започнем с това да бъдем добри към себе си. Може да вярвате, че грижата към себе си е снизходителна практика, но не е така. Когато благосъстоянието ви страда, това се отразява и на работата ви. Ако изгорите и нямате какво да допринесете, това може да повлияе и на хората около вас. Най-добрият начин да бъдете ценен, внимателен член на екипа е да бъдете дисциплинирани по отношение на собственото си здраве – вашето физическо, емоционално и психическо благополучие.
Отправна точка за практикуване на грижа към себе си на работното място е разбирането и управлението на вашето работно натоварване, така че и вие, и вашият мениджър да имате ясна представа за вашите приоритети. Това може да ви помогне да поставите граници, когато е необходимо.
Може би това изглежда като да не отговаряте на неспешни имейли извън традиционното работно време или да помолите вашия мениджър да ви помогне да организирате списъка си със задачи, така че да се съсредоточите върху най-важните задачи (а не върху всичко наведнъж). Може би е необходим ден за болест или психично здраве, за да се презаредите. Отделянето на време за себе си, преди да сте изтощени, е от съществено значение за грижата за себе си и за способността ви да проявявате доброта към другите.
Вършете си работата.
Какво се случва, когато рутинно закъснявате или не успеете да изпълните задачи, които са ключови за позицията ви? Обикновено други ще трябва да поемат работата, която не сте успели да свършите, което води до безпокойство, стрес или разочарование за всички. Така че, започнете с основите, като се появявате навреме и вършите работата си по най-добрия начин. Това е мястото, където вашата практика за грижа за себе си влиза в действие – не можете да вършите най-добре работата си, без първо да се погрижите за себе си.
Също така е важно да намерите начини да се държите отговорни. Опитайте се да си поставяте микроцели ежедневно, за да постигнете напредък към по-големите си цели. Това са малки, специфични цели, които действат като стъпала и ви приближават по-близо до финалната линия. Можете да използвате ежедневни списъци, за да проследявате напредъка си и също така да поискате обратна връзка от вашия мениджър и колеги за това как гледат на вашия принос.
Друг съвет е да извършвате самооценки, когато изпълните голяма задача. Помислете как е минала задачата, идентифицирайте области за подобрение и определете как можете да подходите към тях по различен начин в бъдеще. С тези инструменти можете да организирате работното си натоварване в по-управляеми части, което може да ви освободи време да споделите доброта, като подадете ръка на хората около вас. Когато видите колега да се бори (и работата ви е сравнително лека), предложете помощ, дори ако задачата е извън нормалния ви обхват на работа. Най-малките услуги могат да насърчат чувството за екипно приятелство и подкрепа, помагайки за изграждането на тази култура на доброта.
Протегнете ръка с намерение.
При дистанционната работа социалните връзки не винаги се появяват толкова органично, колкото преди. Така че трябва да бъдем настоятелни, за да ги установим и поддържаме. Направете планове да се срещнете виртуално или, дори по-добре, лично с вашите колеги. Попитайте за техните домашни любимци, скорошното им преместване или семейството им. Най-важното е да практикувате активно слушане. Да покажете на някого, че наистина ви е грижа за това, което има да каже, е въздействаща проява на доброта. Можете да го демонстрирате, като повторите това, което ви казват със собствените си думи, за да сте сигурни, че разбирате тяхното послание, или като зададете обмислени последващи въпроси. Когато на някого се покаже такава грижа, е по-вероятно да я даде на другите, което допълнително насърчава култура на доброта.
В допълнение към опознаването на вашите колеги по-добре, свързването с тях на по-дълбоко ниво също е начин да научите за техните предизвикателства и болки. Това ще ви даде представа как се чувстват на работа и извън нея, какво ги мотивира и как можете да помогнете за изграждането на тяхната увереност.
Разпознавайте и признавайте хората.
Когато членовете на вашия екип ви видят как се ангажирате активно, проявявате истински интерес към живота им и насърчавате техния потенциал, вие насърчавате чувство на грижа и съпричастност, което може да помогне да олицетворите добротата на работното място. Автентичните, обмислени взаимодействия показват, че мислите за този човек и размишлявате върху неговите уникални качества и стойност, което може да укрепи социалните връзки. Резултатът е положителна и повдигаща настроението среда, позволяваща културата на доброта да процъфтява.
Започнете с автентична похвала към колегите си – което е мощен начин да уведомите хората, че цените тях и работата им. Един от начините да направите това е като се съсредоточите върху последните постижения на хора, които наистина са ви впечатлили. Нещо толкова просто като „Вие успяхте с тази презентация на днешната среща“ може да промени траекторията на целия нечий ден. Изследванията подкрепят това. Мозъкът обработва вербалните утвърждения подобно на финансовите награди, а похвалата и благодарността карат хората да се чувстват ценени и повишават морала им.
Бъдете честни с обратната си връзка.
Когато познавате хората от екипа си по-задълбочено, можете също така да разберете по-добре как да им предложите честна, конструктивна обратна връзка. Въпреки че мнозина могат да смесват „доброта“ и „милост“, те могат да бъдат много различни. Любезността обикновено граничи с угаждане на хората и може да бъде неискрена, докато добротата е честна, но същевременно чувствителна към преживяванията на другите хора. Да бъдеш любезен означава да предлагаш обратна връзка за подобряването на лицето, което я получава, и за цялостния успех на твоята компания. Търсите да изградите някого.
Следващия път, когато ви попитат за мнението ви за нечия работа, бъдете честни, но се съсредоточете както върху положителните аспекти, така и върху това, което смятате, че може да се подобри. Започнете с това, което харесвате в тяхната работа и това, което работи добре, след това преминете към всички области, които смятате, че биха изисквали повече работа. Упражнявайте се да оформяте тези привидно негативни отзиви в положителна светлина: „Тази част от вашата презентация ми се стори малко плоска, защото… (обяснете мотивите си). Мисля, че би било по-силно, ако го използвате като възможност да… (направите предложение за подобрение)“ или „Мисля, че имате толкова голям потенциал да развиете уменията си и да бъдете лидер в… (тази област).“ Всяка обратна връзка може да засили вярата ви в нечии способности, дори ако обратната връзка е критична. Да покажете, че ви е грижа за подобряването на вашия колега, е мило.
Добротата, въпреки че е нематериален актив и е трудно да се определи количествено, има огромно значение за оформянето на динамиката на вашия екип и вашата организация. Създаването на култура, която насърчава добротата, позволява на хората не само да създават новаторски идеи, но и да се чувстват достатъчно сигурни, за да ги изразят и споделят.