Кратко ръководство за успешни мениджъри
Каквото и да сте научили за добрите мениджъри през годините, то никога няма да бъдете напълно подготвени за всички предизвикателства, които управлението на хора и бизнес процеси може да ви поднесе в утрешния ден. Има обаче няколко ключови качества и умения, които е необходимо да усвоявате и развивате постоянно, за да успеете.
Ето някой от тях, който ние в НЛП България препоръчваме:
- Забравете за универсалния подход
Вероятно в началото на практиката си като мениджър се ще придържате към основни теории или съвети как да спечелите доверието на своите служители и да развивате екипа си. Съвсем скоро ще осъзнаете, че това са различни хора, които сами по себе си са отделни вселени с различни нужди, умения, нагласи и разбирания, а вие трябва да отговорите индивидуално на всички тях. С други думи, one-size-fits-all подходът няма да ви свърши работа.
- Опознайте екипа си
Когато работите с личности, без значение дали това са само няколко или пък десетки души, не забравяйте, че всеки от тях преминава през своите професионални, житейски и лични изпитания, а това винаги ще се отразява и върху тяхната работа, мотивация и продуктивност. Ролята на мениджъра е да усеща и разбира тези състояния и да синхронизира работата в екипа така, че той да постига своите резултати и да изпълнява своите бизнес цели, въпреки индивидуалните моментни колебания в представянето на служителите.
Вижте всички модул
- Бъдете обединител
Екипите в компаниите съчетават професионалисти с различни умения, възгледи, опит и възприятия за света, което добрите мениджъри считат за истинско богатство и умеят да използват. Всеки един от хората има свои лични цели, които се опитва да постигне чрез работата си или извън нея. Като мениджър, вие не просто ще имате роля в постигането на тези цели, но ще трябва да намерите и пресечната им точка с целите на колектива и цялата организация.
Вижте още: 20 мениджърски тактики, с които да създадете мечтания екип
- Разберете защо други мениджъри се провалят
Сред най-често срещаните причини за провал при много мениджъри е нежеланието или неспособността за вземане на трудни решения в правилния момент. Наблюдаваме една масово допускана грешка на собственици на бизнеси в периода, когато те отбелязват рязко повишение на интереса към своите продукти и услуги. Това неминуемо изисква и бързо разрастване на екипа, което се оказва пагубно за организацията, а самите мениджъри твърде късно осъзнават, че са неспособни да ръководят екипа си при подобна динамика. Бъдете готови да жертвате част скоростта на растежа на бизнеса си в името на устойчивостта и дългосрочните ползи. Отделете време, за да опознаете своите служители и да се сработите с тях преди да успеете да разширите бизнеса си, запазвайки или подобрявайки качеството на работа.
Вижте още: Кратко ръководство за успешни мениджъри
- Балансирайте умело
Веднага ще разпознаете дали един мениджър умее да балансира между двете крайности в екипа си. При едната, този човек се възприема най-вече като ръководител на процеси и поставя краткосрочните резултати на екипа пред всички други фактори. В този случай ефектът може да бъде изключително висока производителност на хората, но с негативно влияние върху чувството им за принадлежност към дадена общност. Често мениджърите изпадат и в другата крайност, при която виждат себе си само като ръководители на хора. Тогава те влагат огромно старание, за да направят служителите си щастливи, но често пренебрегват оперативните и ролята на екипа за бизнеса.
- Не спирайте да се развивате
Поемате най-високата функция в екипа или организацията си, но истинската работа тепърва започва за вас. Успешните мениджъри отделят време за учене и развитие не по-малко от своите служители, за да запазят способността си за разбиране и управление на хора и процеси.
Въпреки опита и познанията ви до момента, правилата на „играта“ се променят непрекъснато, а през идните години мениджърските ви умения ще бъдат предизвикани от:
- Поколение от служители, с все повече очаквания и изисквания към своите ръководители – за делегиране на отговорност, за предаване на опит, за персонално отношение, за гъвкавост и др.
- Поколение от служители, все по-отворени към честа смяна на работното място и склонни да напуснат работа именно заради своя мениджър или екип.
- Технологиите, които променят начина на общуване и организация на работните процеси.
Това са само част от предизвикателствата пред съвременния мениджър, а броят им непрекъснато ще се увеличава в резултат на трансформации, глобализация и изменение в потребностите на хората и бизнеса.
Включете се в Мениджърска Академия от НЛП България, за да отключете потенциала си – надградете бързо уменията си за работата с хора.
Преминете успешно през всички етапи, изграждайки себе си като лидер на екип и ефективен мениджър. В програмата наблягаме върху:
- Успешното управление на екипи и задачи
- Правилния подход към целеполагане
- Бързо разрешаване на конфликти в екипа и организацията
- Управление на промени и трансформации в компаниите
- Работа по индивидуални практически казуси
Тези и много други теми ще бъдат част от модулите ни „Управление на хора и задачи“, „Ефективна комуникация и преговори“, „Управление на представянето и коучинг на екипи“ и „Управление на времето“, с които целим да изградим и развием компетенциите на успешния мениджър за всеки един участник. Ако и вие сте мениджър в организация или ръководите свой собствен бизнес, то каним ви да се присъедините и ви подаряваме отстъпка от крайната цена при записване на цялата програма.
ЗАПИШИ ЦЯЛАТА ПРОГРАМА НА МЕНИДЖЪРСКА АКАДЕМИЯ И ВЗЕМИ ОТСТЪПКА
Автор: Лора Арнаудова