clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

20 мениджърски тактики, с които да създадете мечтания екип

calendar 08.03.2024

Сподели:

20 мениджърски тактики, с които да създадете мечтания екип

Знаете какво казват: Вие сте толкова добър, колкото е компанията ви. Много по-видим е успехът на екипа, отколкото собственото ви йерархично изкачване. Ако вашият екип успява, то и  вие успявате. Ключът? Насърчаване на приятелска среда, комуникация и сътрудничество са начините за създаване на мечтания екип и някои от ефективните мениджърски тактики за прогрес.

Вижте още обучението Лидерски стратегии за управление на процеси и хора

Дори в екип с прекалено амбициозни и опортюнистични хора, които са по-склонни да забият нож в гърба на някого, отколкото да го поздравят – пак можете да създадете неразрушими връзки. Независимо дали става дума за нещо толкова просто като редовни обeди, или нещо по-задълбочено, като провеждане на личностни тестове и управление на екипи въз основа на резултатите, ето 20 Мениджърски тактики за създаване на мечтания екип:

  1. Увеличете срещите на живо

Технологията прави комуникацията лесна, но може да накара членовете на екипа да се чувстват отдалечени един от друг. Не можете да имате силен екип, като изпращате текстови съобщения всеки ден – имате нужда от истински човешки взаимодействия. Мениджърите трябва да насърчават екипните взаимоотношения, като провеждат повече лични срещи, социални събития и изнесени дейности за сплотяване на екипа.

  1. Общувайте открито

Вашите служители ще се чувстват по-свързани помежду си, ако знаят, че ги подкрепяте. Не трябва да чакате нещо да се обърка. Отделете време, за да проявите истински интерес към ежедневните грижи на вашия екип, както индивидуално, така и в открити сесии.

Най-ефективните екипи имат лидери, които общуват открито със служителите за това, което се случва, и насърчават членовете на екипа да правят същото. Трябва да има постоянна комуникация, обратна връзка и истинска готовност за изслушване.

Моделирането на комуникационното поведение, което бихте искали да видите от членовете на вашия екип, ще създаде култура на откритост и вашият екип ще следва вашите стъпки. Но внимавайте с езика, който използвате, когато се опитвате да се свържете, особено с по-младото поколение.

  1. Не на микроуправлението

Оставянето на членовете на вашия екип да вземат свои собствени решения насърчава независимостта.  Първото нещо, с което един изпълнителен директор трябва да подходи, е доверие. Така че се доверете на вашия екип, че ще успее да свърши работата си. Тази концепция би означавала и, че им вярвате, че ще се провалят.

Микроуправлението създава ненужно напрежение, срива морала и вреди на дисциплината. Обратното е вярно, ако се доверите на хората, те ще се чувстват по-свободни и ще имат повече място за творчество и иновации.

  1. Бъдете приобщаващи

Хората харесват, когато идеите им се вземат под внимание, дори и в крайна сметка да не бъдат реализирани.

Отворената и любезна култура на приобщаване насърчава творчеството и иновациите. Накарайте хората да се „чувстват сигурни и свободни“ и „идеите ще потекат“. Ето защо трябва да избягвате публичното оспорване на дадена идея. Тази практика създава култура на напрежение и задушава откритата комуникация.

  1. Малки успехи

Похвалите, както публични, така и лични, насърчават  членовете на групата, като същевременно „подсказват“ на другите какво искате да получите от екипа. Използвайте успехите, за да насочите вниманието на екипа си към желаната цел.

Посочете членовете на екипа, които са допринесли за този успех. Направете го известен в цялата компания. Нищо не насърчава един отбор повече от споделена победа.

Вашият екип ще се сплоти и ще бъде мотивиран да постигне по-високи резултати в следващия си проект. Други екипи ще се вгледат в тях и ще работят повече, за да спечелят славата следващия път.

  1. Изпробвайте нови подходи

Важно е винаги да подобрявате своя модел, като изпробвате нови подходи за повишаване на морала и производителността на екипа си. Подходи като работа от вкъщи, работа от различни местоположения имат своите положителни страни. Те правят хората щастливи, а това отлично повлиява производителността.

  1. Намерете правилния начин да се сържете с екипа си

Приятелството се случва естествено. Разработването на сложни схеми за сплотяване на екипа може да изглеждат принудително и неестествено.

Мениджърите трябва да се свързват органично, използвайки естествени процеси като екипни обеди, фирмени партита с кетъринг или топли закуски. Храната обединява хората по непринуден начин и ги насърчава да споделят и да участват в по-лични разговори. Изборът на правилното средство за свързване на вашия екип ви прави по-добър лидер: укрепването на приятелството започва от вас.

  1. Насърчавайте

Признанието повишава морала и производителността. Вливането му във вашата фирмена култура настройва вашия екип да се самомотивира и разпалва креативността и иновациите.

  1. Създайте комфорт

Чудесен начин да разсеете напрежението в началото на срещата е като започнете с небрежно запитване за плановете за седмицата или тези за уикенда. Познаването поражда комфорт, той – доверие, а доверието поражда сплотеност. Следователно мениджърите трябва да търсят възможности често да подхранват познанството и комфорта. Насърчаването на топла и приятелска среда улеснява потока от идеи и креативност и прави хората по-склонни да предлагат решения.

  1. Празнувайте важните житейски събития на екипа си

По същия начин, насърчаването на вашия екип да празнува рождени дни и други важни житейски събития естествено обогатява работните им взаимоотношения.

Поздравления, подсилени с торта и смях, създават значими социални преживявания, които сплотяват вашия екип. Членовете на екипа ви създават щастливи спомени и приятелството се повишава.

  1. Изследвайте личността на всеки от екипа ви

Оставянето на различни личности да блеснат, учи екипа ви как да взаимодействат помежду си. Откритото споделяне на това, което ги движи и мотивира, изгражда общност на разбиране и признателност. Дайте на вашия екип да направи някой произволен тест, който разкрива силните страни на човек. Използвайте резултатите като опит за изграждане на екип.

По този начин хората научават как мислят техните колеги, какво ги мотивира, какво причинява стрес и как да взаимодействат с тях, когато са стресирани. Можете да преподавате умения, но не можете да промените личността, поради което е важно да изучавате и възприемате тези аспекти на членовете на вашия екип по възможно най-продуктивния начин.

  1. Не се отнасяйте с хората, като със семейство

Бизнес културата и интерактивността между членовете на екипа често се сравняват със създаването на семейство. Но в крайна сметка вие не сте в бизнеса да се грижите един за друг, да следвате целите. Третирането на хората като семейство създава динамика родител-дете и с това идва вътрешна конкуренция, която може да изглежда като съперничество. Затова трябва да се отнасяте към хората като към възрастни, а не като към деца в семейството.

  1. Не съдете прибързано

Вместо да бързате да съдите, задавайте въпроси, за да разберете истинската история за това какво стои зад всяко действие. Тази практика гарантира на вашия екип плавен работен процес. Когато дадете положително, ще получите повече положително. Хората ще си вярват повече и ще са готови да се подчиняват един на друг в името на обща цел.

Вашият екип ще комуникира и ще работи по-добре, когато подхождате към целите методично с положително намерение. Спокойствието и позитивността намаляват стреса.

  1. Създайте ритуали за срещи

Един от най-добрите начини да започнете среща е с шега. Смехът повишава креативността, иновациите и премахва стреса. Малки ритуали от този вид разведряват настроението и отварят съзнанието на хората за продуктивни екипни усилия.

Определянето на ритуали е класическа стратегия за сближаване. Те са чудесен инструмент за свързване. Вашият екип ще се почувства добре в началото и срещата ви вероятно ще бъде по-сплотена.

  1. Създайте план на срещите си

Въпреки че гъвкавостта е важна при личните срещи на вашия екип, вие ще помогнете за изграждането на сплотеност, като имате план, който да следвате. Дневният ред насърчава сътрудничеството преди срещата, докато членовете на екипа се подготвят заедно.

Трябва да поддържате дневния ред кратък, до страница или пет точки, така че всеки да може да ги разбере с един поглед. Чрез създаването на структуриран модел за вашите срещи вие насърчавате независимостта и правилното разпределение на времето.

Ако служителите знаят как ще бъде използвано тяхното време, това би им дало усещане за признателност и овластяване.

  1. Подкрепете менторството

Инвестирането на време и усилия в менторска програма укрепва структурата на вашия екип. Създава силни вътрешни връзки, които подобряват работния процес. Обучете членовете на екипа на основни менторски и коучинг умения. След това ги накарайте да се обучават един друг на месечна ротационна база. Тази практика ви помага да подобрите взаимоотношенията на лично ниво и да ги поканите да споделят своите професионални предизвикателства и стремежи. Методът може също така да премахне дългогодишни бариери и погрешни схващания сред членовете на екипа, дори тези на изпълнително ниво. Дайте пример и докажете на екипа си, че същите високи стандарти важат и за вас.

  1. Изяснете ролите

Важно е да инвестирате време в изясняване на това как всеки член на вашия екип допринася за общите цели. Когато хората имат ясно разбиране за своите отговорности, това засилва сътрудничеството им и взаимодействията им стават по-координирани, особено в моменти на стрес.

Хората работят най-добре заедно, когато всеки разбира как собствената му работа влияе върху работата на всички останали. Ще откриете, че хората действително ще си помагат взаимно да постигнат повече, когато знаят какви са отговорностите на всеки.

Ясните отговорности намаляват конфликтите и повишават резултатите.

  1. Научете хората на умения

Обучението и развитието на социалните умения в хората на ключови позиции правят вътрешната комуникация по-добра и насърчава разпространението на тези умения сред всички във вашия екип. Основните умения за работа с хора ще дадат възможност на вашите лидери и ще накарат останалата част от екипа ви да ги следва и да се стреми да развие свой собствен набор от умения.

Обучете ръководителя на екипа на важни умения за работа с хора: коучинг умения, умения за емоционална устойчивост и умения за лична устойчивост. Те ще подпомогнат междуличностна култура на уважение, състрадание, честност, справедливост и отговорност към хората, с които работят.

По този начин основните умения ще се влеят във вашата култура и ще доведат до по-добри резултати и успех във всички направления. В крайна сметка вие инвестирате в здравословния растеж на вашата компания.

  1. Покажете признателност

Благодарността има дълъг път и създава по-силни, по-надеждни екипи. Когато има атмосфера на добра воля между вас и членовете на вашия екип, ангажираността се превръща в движещ фактор за хората да постигат по-добри резултати.

Екипите, които се чувстват оценени, превъзхождат тези, които не го правят. Мениджърите, които създават и поддържат поведението на „моля“ и „благодаря“, изминават дълъг път в създаването на оценени екипи.

Хората обичат да бъдат оценявани и знанието, че тяхната упорита работа може да им донесе тази нематериална полза, ги мотивира да превъзхождат. Уверете се, че вашият екип знае колко ги цените.

  1. Премерена демокрация

Три пъти мери и веднъж режи, както се казва. Вземането на информирани решения включва събиране на възможно най-много информация и отсяване на полезните части. Важно е да покажете, че вземате под внимание мнението на всички, но окончателното решение е ваше.

Работата не е демокрация. Добрите лидери обмислят възможно най-много гледни точки, преди да предприемат действия. Показвайки на вашия екип, че те са ваши доверени съветници, вие печелите тяхната лоялност.

Виждайки, че техният принос има значение за вашия процес на вземане на решения, ги прави горди, че са част от вашия екип. А гордостта от добре свършената работа, е знак за екип, който е свързан, продуктивен и щастлив.

С помощта на посочените Мениджърски тактики за създаване на мечтания екип ще бъдете по-уверени занапред, защото успехът на екипа ви е и вашият успех.

Научете още “Как да изградим по-устойчив екип?”

Източник: https://bestlifeonline.com

12-те елемента на емоционалната интелигентност. Какво е необходимо да развиете?

08.03.2024

12-те елемента на емоционалната интелигентност. Какво е необходимо да развиете?

Тя е харесван мениджър на малък екип. Мила и уважителна, чувствителна към нуждите на другите. Решава проблеми; склонна е да…

Вашата емоционална интелигентност автентична ли е или самоцелна?

08.03.2024

Вашата емоционална интелигентност автентична ли е или самоцелна?

Възможно е несъзнателно да фалшифицирате емоциите си. Подобно на копия на луксозни часовници или чанти, има емоции и действия, които…

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

08.03.2024

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

В днешната забързана ера концепцията за „промяна“ не е просто факт, а съществено важен елемент от живота. Независимо дали инсталира…

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

08.03.2024

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

„Имаме страхотна фирмена култура.“ Всички сме го чували. Всички сме го казвали. Но какво означава това? Маси за пинг-понг, безплатни…

Shopping cart0
Няма продукти в количката