clock Работно време: 9:00 до 18:00

Блог

Личностно развитие, мотивация, влияние, креативност

Как да убеждаваме другите

calendar 08.03.2024

Сподели:

Как да убеждаваме другите

Робърт Чалдини е професор по Психология и Маркетинг в Аризонския университет и гостуващ лектор в Станфордския и Калифорнийския университет. Неговите книги са продадени в над 3 милиона копия и са преведени на 30 езика. Нареждат се сред бестселърите на Ню Йорк Таймс, а списание Форчън класира неговата „Влияние: Психология на убеждаването“ в „75-те най-добри бизнес книги“.

Чалдини дава съвет как да се използва науката на убеждаването, за да се представим добре по време на интервю.
„Последователността е добро оръжие при търсенето на работа – идеята е, че ако направите публично твърдение, има натиск за това да сте последователни в него, както вътрешно така и външно. Да речем, че сте на интервю и знаете, че сте един от многото кандидатствали за позицията. Кажете нещо от сорта: „За мен е удоволствие да съм тук и ще се радвам да ви разкажа за себе си, но преди да започнем, бихте ли ми казали защо мислите, че ще съм подходящ кандидат?“. Изчакайте да отговорят. Оставете ги публично да опишат вашите плюсове. Те ще прекарат остатъка от срещата опитвайки да потвърдят, че са прави в мнението си за вас, защото хората искат да са последователни с предходните си твърдения.“

Този пример показва силата на евристичните грешки (грешки на мисленето): нуждата да сме последователни и желанието за намиране на потвърждение – мисловен процес, стремящ да намира доказателства за вече изготвено мнение и за отхвърляне на такива, които му противоречат. Веднъж, когато интервюиращите ви кажат, защо мислят, че сте подходящи за позицията, те се подсъзнателно се задължават да са последователни в мислите си и да търсят потвърждение. Всички ние обичаме да сме прави и мразим, когато грешим, а това е процес, който можем да използваме за въздействие върху решенията на другите.

Искате ли да владеете науката на влиянието? Заповядайте на нашия курс “НЛП в продажбите – Мастър клас” с водещ Явор Арнаудов.

Г-н Арнаудов е сред водещите професионалисти по стратегически маркетинг и продажби. Има над двадесет-годишен опит в управлението на търговски структури и развитието на компании. НЛП Мастър Практик, Магистър по Икономика и Маркетинг от водещи английски университети, президент на Българска Коучинг Академия, Бизнес и Търговски коуч.

Автор: НЛП България

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

08.03.2024

Определение за управление на промяната – разбиране на видовете стратегии за организационна промяна

В днешната забързана ера концепцията за „промяна“ не е просто факт, а съществено важен елемент от живота. Независимо дали инсталира…

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

08.03.2024

Защо добрите служители напускат компаниите с „големи фирмени култури“?

„Имаме страхотна фирмена култура.“ Всички сме го чували. Всички сме го казвали. Но какво означава това? Маси за пинг-понг, безплатни…

Революция в управлението на персонала

08.03.2024

Революция в управлението на персонала

Историческият и икономически контекст е изиграл голяма роля в еволюцията на управлението на изпълнението през десетилетията. Когато човешкият капитал е…

9 начина да демонстрирате, че сте лидер, въпреки че работите като личен асистент

08.03.2024

9 начина да демонстрирате, че сте лидер, въпреки че работите като личен асистент

Истинското лидерство не е свързано с длъжността ви в корпоративната организационна схема . Вместо това лидерството е начин на мислене.…

Shopping cart0
Няма продукти в количката